Har ganska mycket växter i detta kar dock inte överdrivet
men vill ha växt näring till dem. Vad kan man ha till räkor? Jag har ecs som botten substrat och vet inte hur det skulle bli om jag stoppar ner växtkulor i det efter som det är så lätt… Eller räcker det med ecsen tror ni? finns ju en mängd olika flytande växtnäring av olika märken. Funkar något av easy lifs flytande växtnäringar? hittade även pellets http://www.aquantastic.se/product.php?id_product=394 någon som prövat?
I vilket kar har du tänkt dej ha det i då:D? Jag har ju PMDD i mina kar med räkor, fungerar dom dör i alla fall inte:lol:!!
i det stora! ![]()
Några andra erfarenheter? ![]()
Du menar i det med algerna:shock:???
Japp men jag har ju alger i båda karen
men ja det stora med alger på bladen men det kanske inte är så bra nu men sen när allt är under kontroll
men dem där kappslarna ska väl inte lösa sig i vattnet utan borde väl hålla sig nere i bottensubstratet hos rötterna…
Vilka kapslar pratar du om nu:scratch::scratch::scratch:
Kapslarna i länken i mitt inlägg högst upp ![]()
Ok, 12 kapslar för 99 kr:?, hur länge räcker en kapsel då:??
Det har jag ingen aning om… ![]()
Fråga honom om vad det står för dosering på förpackningen först innan du köper dem:)!!
Ja jag får mejla! ![]()
Är det inte onödigt att tillföra växtnäring när man har räkor och snäckor i karet? Deras avföring o urin samt maten ger ju näring. Jag ger iaf ingen näring och det tycks fungera.
Nej det kanske inte behövs men det kunde vara kul med lite extra fina växter ![]()
Jag kör också med PMDD i mina räkkar, bara i små mängder. Jag använder KH2PO4 och NutriSi, man brukar annars ha i KN03, men när jag har i det sistnämnda så blir räkorna lite klena. Fler här som skrivit att de är känsliga mot just KN03.
Först använda jag inte PMDD alls i mitt kar, då växte det segt. Och när jag läste att man kunde använda PMDD till räkor fast utan KN03 så växte det jäkligt bra ändå
Och räkorna blev inge klena heller, trots att jag hade i PMDD beräknat på akvariets volym.
Hmm kanske ska man pröva PMDD…
Funkar ju utan också, om du har bra ljus osv. Sen avföringen från djuren i karet hjälper ju till lite också ![]()
Mm men just nu går det bara 2 äppelsnäckor där i
och dem bara sitter still och slappar :lol:
lata äppelsnäckor?!..
Japp två äppelsnäckor som är mycket lata vet dock inte varför…