Växter som växer fast säljes!

Har nu med viss ångest tagit upp roten o skall scapa om den.

Finns överskott på:
[FONT=Tahoma]Bolbitis heudelotii, [/FONT][FONT=Tahoma]Microsorum pteropus ‘Trident’/ ‘Split Narrow Leaf’, [/FONT][FONT=Tahoma]Microsorum pteropus ‘Needle leaf’, [/FONT][FONT=Tahoma]Microsorum pteropus “Windeløv” och [/FONT][FONT=Tahoma]Vesicularia dubyana. (singapore)

Hojta till om vad du är intresserad av så fixar jag fram ett pris.

[/FONT]

Du har Pm:D!!

Bolbitis slut! Allt överskott tingat till Peckoltia.

Det var ju väldans vad många arter du har på en liten försvarslös rot…:wink:

Fast roten är inte så liten inte. Men jag kan väl säga att det eg inte var meningen att det skulle bli såhär. :hehe:
Tror jag fick upp ca 100 BP när jag tog upp roten som jag var tvungen till att slänga i igen för att jag inte har heatpack hemma. Räkorna formligen älskar denna samplantsrot. Så den får väl stanna… :slight_smile:

Det blir ju jäkligt snyggt också tycker jag, ska försöka komponera något liknande tror jag:D!!

Ja, man får låna idéer…:wink:
Tycker också det är snyggt…
Väntar också på växter från Anette… (via Tradera…)

Hon har fina växter, jag har också köpt på Tradra av Anette:D!!

Ojdå… då fajtas vi kanske där…:hehe:…
Är lite kul med auktioner…

Nu rodnar jag lite här :oops:, men tusen tack för alla snälla ord.

Aha Frank, då vet jag vem du är då, hade du inte skrivet det här så hade jag aldrig kopplat det.
Tyvärr så köpte du en växt jag inte har mer överskott på, men jag kan ju skicka med nått annat som Redbee bonus. :hehe:

Endast Needle och Singapore mossa kvar.

Man tacka och bockar!
Har lite koll på dig också… har ju stött på dig lite varstans…
Och vet att växter det kan du…

För er andra som inte har koll… Anette brukar skriva ungefär så här om akvarier…:
“om det får plats fisk så kanske vi har någon”:wink:

Frank jag brukar oftast köpa det jag vill ha till fast pris på Tradera, det blir oftast billigare än när en hop hysteriska människor absolut ska vinna just den auktionen, de tittar inte ens efter om det är flera av samma vara och då kan slutpriset vida överstiga ett fast pris:lol::lol::lol:!!!

Gud vad snyggt! Nu får jag ångest över mina fula anubias på min fula rot :evil:

Det är väl bara bra att man ser att det finns nått att göra i akvariet…
Förbättringar är ju alltid kul.:thumbs:

Jo, det har du rätt i!

Men om det bara finns ett enda ex… så bukar jag inte bry mig om priset…
För det mesta så blir det ju fler plantor av den, så man kan ju dela inköpspriset på alla skotten…:wink:
( blir lite lättare för samvetet då…:hehe::lol::lol: )

Tack Anette för kanonfina växter, dom skulle nog ha kostat lite mera va:D:D!!!

Frank, jag orkar inte slåss om en växt som det bara finns 1st av när det ser ut som H&M REAN första dagen:lol::lol:!!
För det mesta dyker i alla fall samma sorts växt upp igen i alla fall och jag brukar maila och fråga säljaren om det är något speciellt:D!!
Jag köper växter även på Ebay till fast pris för det mesta:D!!

Tusen tack själv Peckoltia, och nej priset blev säkert rätt, trots lite hjärnsläpp den kvällen. ;)[b]

@Jina,[/b] tack! :slight_smile: Men precis som Frank säger så kan det ju bara bli bättre.
En bra rot är A o O, gärna med höjdskillnader och med hål i som man kan peta ner växterna i. (jag använder mangrove på bilden) Sen så gillar jag när allt spretar, så det är ju bara att trycka ner så mycket växter som får plats. :hehe:

Nu har jag iaf scapat klart roten, och tycker det blev helt OK trots att man knappt ser de små Bolbitisskotten för all Needle. :hehe:
Sen så satte jag Windelöwen i mer blickfång, ja ni kan ju se själv på bilderna. (mobilbilder)

Snyggt det blev!
Sugen på Windelöw, men det tycks lika svårt få tag i som skruvvallis :roll:

Verkligen jättesnyggt Anette:thumbs::thumbs::thumbs: Ska försöka få tag på bra rötter i morgon att montera på, just nu ligger växterna i mitt kökskar och väntar:D:D!!!