Vattenvärde

Hej

Detta är nu en uppdaterad version av vad jag skrivit innan, ibland bör man ta det lugnt innan man börjar skriva sina inlägg. Ber om ursäkt Peckolita.

Låt oss gå över till det roliga.

Vet inte vad de ska ha i akvariet än men får förhoppningsvis reda på det i veckan.

Det hela gäller vattenvärde i akvarier, i detta fallet en liten nätt historia på ca 500 000 L som det ska göras en upphandling på för skötsel och då måste man skriva lite om vilka vattenvärde som inte får överskridas och hur ofta tester ska göras osv, tittade lite på olika tillverkares vattentester och fick fram en tabell hos JBL https://www.jbl.de/?lang=en&mod=files&func=show&id=11164

Så nu ska man bara försöka hitta en källa som förhoppningsvis är något mer akademisk än så. förhoppningarna är väll att någon här vet något om det för att snabba upp arbete annars så får ni spänt sitta och vänta på att jag blir klar med detta och presenterar någon sammanfattning senare vid jul om vad jag fått ihop.

Om fiskarna inte trivs och mår dåligt så har du troligen nitrit eller nitrat i vattnet så köp dropptest och kolla detta, man behöver oftast inte meka med vattnet till dem om man inte håller någon speciellt svår art.