Det är loppis.
Då jag är nybliven medlem i denna akvarieförening ska jag se till att det blir lite räkor till salu
Hrm, intressant. Länken och beskrivningen säger auktion. Rubriken loppis. Loppis bättre tycker jag. ![]()
Idag är det dags för loppisen.Vi har packat igår,72 poster blev det.Dock ingen räka från oss.Nyfiken på vad folk ska tycka om våra Koi-goldheadscalarer som är med.
Åhhhh! Vad avundsjuk jag blir.
Ha det så kul alla som ska dit.
Jag var där. Kul att träffa lite folk i verkligheten bla Rikard.
Jag hade 10 poster och alla blev sålda bland annat två burkar blue jelly.
Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Fina scalarer och grattis Daniel! Hade jag haft mer att sälja än ett 40-tal körsbärsräkor och 6st galaxyrasboras så hade jag kanske åkt dit. Tyckte att 200kr i medlemsavgift + 25% provis till föreningen av det sålda var lite väl mycket pengar. När blir nästa träff? Då är jag redo för business! ![]()
Till hösten runt farsdag är det storauktion. Att hoppas att tjäna storskovan på dessa tillfällen är inte lätt. Det är mer köparens marknad men om man har svårt att bli av med nåt så blir det en liten slant i alla fall. Dessutom får man mingla runt bland andra akvarieintresserade och man hittar alltid nåt billigt att köpa. ![]()
Åh, jag menade inte storkovan men att betala 200 + XX kr för att var med när det går att sälja genom forum mm tycker jag är mycket pengar. Bättre då om de tog en fast avgift för ickemedlemmar och ingen provis. Det skulle kännas mer ok. Ses till Fars dag! ![]()
Fick endast medlemmar sälja? Isåfall är UAFs auktion bättre ![]()
Provision däremot, det ska föreningar absolut ta ut, med tanke på allt arbete bakom.
(är fan av att stödja lokala organisationer)
Eller tvärtom ![]()
-Det är samma regler i UAF
för att få sälja på auktionerna ska man vara medlem.
Aha, men då är UAF inte bättre :roll::?