Den har rört sig minimalt det senaste 2 dygnen. upptäckte den med att ligga på rygg och det kom en liten vit slemklump från den. Har kollat om det var en bebis, men ej. den har gått i ett annat kar innan med två andra tyllisa. Den ligger inte helt igensluten, utan halvt öppen, så den ser ganska sårbar ut. så här har den aldrig gjort innan. Hur gammal kan de bli egentligen? den är över 6cm lång. Vad är det för fel på den?? någon som vet?
Det kan mycket väl vara en hona som är igång med att föda bebbar ändå om den gått med andra tyllisar, sen vad har du för botten, bebbarna kan vara mycket små och försvinna mellan gruskorn:)
Lyckan är stor!! hittade en liten bebis i mitt lilla kar, men min tyllis Poso Orange är inte boven i dramat;) den lilla är White spoted:) i dag hittade jag ytterligare en lite bebis i lilla karet, även där är White spoted boven i dramat:)
Men det kanske dyker upp någon bebis i stora;) och min tyllis har rört sig hela 5cm:)!! hur många bebisar kan de föda på en gång? trodde det var en åt gången. här är det två i samma stl.
De kan föda 1-4 st åt gången men när de är fler så är de oftast mindre med när de föds, kul med bebisarna och hoppas du får bebisar på dina orange med, har du fler än en orange:D?
Ojdå! får hoppas att det blir flera. Tyvärr har jag bara en orange, men jag letar efter en till. Har bett djuraffärerna här ta hem.
Min oranga är ganska stor ca 5-6cm.
Det enda är att det lika gärna kan vara en hanne och hannar kan inte föda bebisar, du behöver några till så du är säker på att du har båda könen:)
Jag har mina rosa men ja rosa är väl synd att kalla dem men de kallas i alla fall för Tylomelania sp. Pink, kanske är för att skalet går i en mysko brunrosa ton:)