Vad händer?

Den mörka snäckan åmade sig något enormt och det såg nästan ut som den skulle komma ut ur sitt skal. Den gula snäckan klamrade sig tappert fast…

Vad hände? Parningsdans? Hade den lila snäckan svårt att komma loss? Har aldrig sett en snäcka “sträcka på sig” så. Såg ut som en bläckfisk haha!

Han har nog träffat på en läcker liten snigeldam ser det ut som, tror de håller på och tillverkar småsniglar :lol: , men jag är inte helt säker men AMDA vet nog besked :smiley: :smiley: !!!

Åh det vore ju toppen! Jag fick hem den där gula snäckan idag! :thumbs:

Vore skojjigt med lite bebisar… :mrgreen:

Snygg snäcka!

AMDA kommer med besked :smiley: :wink:
Du tror precis rätt det är en trevlig vuxen stund de 2 snäckorna har :wink:

Har du tur så kan du tom få de eftertraktade GRÖNA äppelsnäckorna med den kombinationen :hehe: :thumbs:

Hehehe nu är den lila snäckan på en annan av de nya gula snäckorna. Vilken kåtbock! Hihi :hehe: :evilgrin:

He, he, dom gillar porr :oops: :oops: :roll: :smiley: :lol: !!!
Är det en brun snäcka den där killen som är så tänd på flickor :smiley: :smiley: ???
Jag vill också testa den kombinationen, intressant att kunna ha turen att få något ovanligt som gröna :smiley: :smiley: :smiley: !!!

hahaha vilken hingst du hade utan att veta om det :wink:

Näee, han är lila, så söt så!
8)

Jaaaa han behövde verkligen få lite action den gamle gossen! …(jaa vem behöver inte det…! :evilgrin: )

[quote=“Elin”]

Näee, han är lila, så söt så!
8)[/quote]

Ok, har bestält lila och rosa äpplen + att jag ska köpa några gula av AMDA :smiley: :smiley: !!!

Jaa, hingst eller brunstig tjur, bara att välja, men på hugget är han då sannerligen :lol: :lol: :lol: !!!

WOHOO! Sexlekarna ledde till ägg!

Såg precis detta i locket:

Åhh så spännande!!! :mrgreen:

En får gratulera :slight_smile:

tack tack :smiley:

Grattis :smiley: :smiley: :smiley: !!!
Hoppas det blir måga fina snäcklingar och om du vill bli a med några senare så säj bara till :smiley: :smiley: !!!

Hittade ytterligare en klase med ägg idag :smiley:

Äppelsnäckor är definitivt mitt nya intresse!! Nu bär det av till Herkules zoo för att köpa såna där kalk-sköldpaddor! :thumbs:

Du Elin, dom räcker ungefär 3 veckor sen har de löst upp sej helt, jag har testat och tyckte hållbarheten var för dålig, jag har nu snäckskal i karen och det tycks fungera lika bra faktiskt, mina snäckor har fina skal :smiley: :smiley: !!! Köpe en påse snäckskal där i stället till karet, för akvariebruk då har du så det räcker hemskt länge :smiley: :smiley: !!!

Jo, jag vet. :slight_smile: Det går åt en massa kalksköldpaddor här…
Ska kika på snäckskalen!
Tycker det är så fult att ha i äggskal.

Snäckskalen flyter in bättre i miljön så det syns inte lika mycket, sen kan man ju lägga snäckskalen i bak på karet om man vill bakom någon växt, jag tror att kalk är bra för räkorna också för att få bra skal :smiley: :smiley: !!!
Jag har mixat ner msnäckskalen i sanden i karen då syns dom inte så mycket :smiley: :smiley: !!

Är det krossade snäckskal då eller? Annars kan det ju vara snyggt med hela snäckor i karet…