Vad ger man igentligen dom små rackarna?
Har provat allt som dom andra får, men inget
verkar gillas.
Inte som jag ser att dom äter iallafall.
Är det nån som har ett tips på nåt som funkar.
Ger dom Aminovita-P vid varje vattenbyte.
Sulawesi rejerne kan du ikke fodre direkte. De spiser hvad de støder på og samles ikke i flok som f.eks CR eller RCS.
Når du fodrer, så gør det sparsomt da de ikke er de store spisere…
Jag matar enbart med foder i pulverform.
Ok! Tips på nån bra sort?
Ren spirulinapulver kör jag nästan varje dag, sedan nån gång i veckan med Aminovita.
Tack så jättemycket!
Ska inhandla det med en gång.
Se bara till att det är ren spirulinapulver och inte innehåller några konstiga tillsatser.
Helst ska det vara för akvariebruk.
mata gärna strax innan det släcks, de är i full gång när det blivit mörkt i karet. Kolla in i karet med ficklampa när det varit mörkt i rummet ca en timme
Blir dom inte rädda då?
inte mina iaf
De är detritusätare, dvs smått skit som samlas överallt. Slamsug aldrig, de äter av slammet också. Mina får olika pulverfoder samt en alg som bildas i mina Moinaburkar. Sera Micron verkar uppskattas. Ett mycket fint pulver, egentligen till små yngel. Ett tips när man matar med pulverfoder är att använda en pensel som man doppar i fodret. Lätt att kontrollera matningen då. Precis som Räkmackan skriver verkar de vara nattaktiva. När jag tänder upp lokalen “för tidigt” så är de alltid i full gång och sitter över hela botten.
Hilsen,
/P
Tack så jättemycket för hjälpen.
Verkar dock vara svårt att hitta både
Aminovita och spirulina, kanske lättare med Sera Micron.
Jakten går vidare idag, får nog söka mig utomlands.
Hmm bra tråd
Peter Haack säljer aminovita-P
Är aminovita och aminovita-p samma sak?
Trodde det var skillnad, har ju aminovita-p :lol:
Silly me!
Mjo, jag menade aminovita-p
Jag har även i några mandelblad till de gula snäckorna, men räkorna kommer fram på kvällen och käkar på den med.
Har faktiskt oxå mandelblad hos mina
och det verkar uppskattas massor.