Jag hittar ingen info om denna Ål/mal eller vad det nu kan vara för något.
köpte 3st nu i veckan och dom hade ingen info om dom mer än att dom var viltfångade. himmla roliga är dom i alla fall.
men skulle vilja veta mer om dom, om man kan artbestämma osv.
en clarias mal, blir enorma!![]()
googlade nu på det namnet, jisses 50cm stora, det hade jag inte räknat med och förmodligen inte butiken där jag köpte dom heller… trodde de var fullvuxna, fick den uppfattningen när jag köpte dom
När de vuxit till sej så har du inga fiskar kvar mer än dem för de är glupska och du behöver även ett jättestort akvarium med.
Jag tycker att det är zoobutikernas skyldighet att ta reda på fakta om de fiskar de köper in och säljer!!
Ja nu blev jag väldigt besviken på att dom inte hade bättre koll.
Men jag läste att det var en fin matfisk och att den odlades i Asien för just detta.
Så jag antar att jag får lägga den i stekpannan när den har blivit lite större ![]()
:mrgreen::mrgreen::mrgreen:
Alternativt lämna tillbaka dom nu. Bara stå på dig och säg att dom borde vetat att dessa inte passade i ditt kar.
Ja jo, men jag har 6mil enkel resa till butiken, å jag gillar dom, så jag behåller dom så länge det går.
vem vet jag kanske köper ett stoooort akvarium framöver ![]()
Det var faktiskt så jag skaffade mig mitt första stora kar. ![]()
Köpte en Plecomal som blev så tam så att han la sig i min hand när jag matade han. Arnold hette han, givetvis köptes det större kar till han i takt med att han växte. Efter ex antal år fick jag se mig besegrad och det var med stor sorg (för min del) han fick komma till en vän till en väns 2000 L. Då var han 40 cm +. Han gick upp och la sig i mina händer och jag kunde lyfta över han till en större murarbalja som han sen transporterades i. Han litade fullt ut på mig och det var faktiskt lite jobbigt att skiljas från han.
Hur stort kar hade du när den fick flytta?
960 L. Sen så sa mitt golv nej tack till större kar.
Hehehe, vad gör man inte för sin älskade fisk:thumbs:
Nej precis! :mrgreen: Sa väl redan vid mitt 375 L att nu får det vara stopp här…