Vad är det här för något?

Titta vilken fin sak jag fick syn på härom dagen!

Snäckan på bilderna är ca 5 mm lång och kanske 3 mm på bredaste stället. Det finns en till också, men den är ungefär hälften så stor och blir inget bra på bild.

Det är mer än en månad sedan jag stoppade i något nytt i akvariet, och det var en växt jag köpte här på Redbee.

Någon som vet vad det är?

Det är en liten Posthornsnäcka och är det bara den så behöver det inte bli flera för de måste vara 2 för att de ska kunna reproducera sej:D

Tack så mycket.

Superfin postis! Är den så ljus i verkligheten, som den är på bilderna?

Ja. Den är lika ljus men inte riktigt lika genomskinlig längre. Den skimrar som pärlemor, och man måste titta väldigt nära för att se de blåa leopardfläckarna.

Innan jag fick den så var jag helt säker på att jag inte ville ha några nedrans slemmiga sniglar bland mina räkor, men nu är jag jätteglad att jag har den.

Den är så här ljus när den är liten, när den blir större kommer det mera färg på skalet :slight_smile:

Där ser du visst är de söta :D!

Jag var också anti snäckor eftersom de enda jag haft “nöjet” att bekanta mig med var av den växtkäkande sorten… :S
(Mina Anubias i Axolotl-karet ser ut som cheddarostar… :? )
Men så såg jag ju alla de här små karamellerna som finns och sen var det kört <3
Den där lille saken var ju bara helt sockersöt! Så perfekt liten sak <3