Vad är det för Tylomelania jag fått egentligen..?

Var på djuraffären och fick ett gäng tylosar som skulle reklameras pga väldigt skadade skal. 4 stycken orangea och så en med orange kropp fast med ränder som en gul… Ser ut som på bilden: http://www.inseparabile.it/public/forum/Ilcont3/2011516171258_TYLOMELANIA%20SP.%20GOLDEN%20RABBIT.jpg

Är det en korsning mellan gul och orange?? Eller kan orange ha dessa ränder? Har stoppat den i ett separat kar eftersom jag inte vill att de ska korsa sig.

Vad tror ni?

//Kristina

Den orange har inga ränder och hade den varit mera gul men utan ränderna så hade den varit Tylomelania gul, kan vara en korsning mellan 2 olika kan tänka, kan du inte fota din egen snäcka, lättare att se då det kan vara avvikelser:)

Kan prova men kameran är helt kass :confused: Den ser ut bra precis som den på bilden, är det någon färgvariant som jag inte hört talas om?

Tror det är en korsning men säker är jag inte, den ser ut som tovutia eller vad den heter fast tvärt om, det är bara att googla och se om man får upp den:)

Kollade den där och är det den så blir den enbart 2 cm lång och kallas för Golden, det är en jätteliten Tylomelania:)

Nja, den här är 6-7 cm så den är det inte.