Usch:(

Mina tigerräkor dör en efter en:( Vet inte varför mina CB klarar sig finfint men tigrarna går bort titt som tätt. Ofta efter vattenbytena brukar man hitta någon död. Även när man sprider ut vattenbytet tar ut sen koppar i vatten så dör dom:( Fattar inte. Ja gör inte stora vattenbyten heller. Kanske runt 10 %. Några tips? Mina vattenvärden visar alltid och har alltid visat godkänt så förstår inte:S

Vilka värden mäter du? dropptester eller stickor?
Hur ser akvariet ut, bottenmaterial, dekorationer, inredningsmässigt. Lägg upp en bild på karet så blir det kanske lättare och hjälpa dig

http://www.redbee.se/entry.php/111-Nya-karet

Där är en bild på det. använder där en led lampa har ivanliga fall en annan lampa men den gör att vattnet vid ytan blir så varmt så kör med led för tillfället

Vad har du för vattenvärden i karet?

nO3= 0
NO2=0
GH >6
KH 3
pH 6,3-6,4

Kanske visar 10-25 men de är väldigt svagt

kanske är någon ny växt du slängt i som har stått i gödning, eller någon sten eller ja du förstår vad jag menar. nåt nytt i karet

Hmm ja ni ja vet inte:/ Men ja har en liten sån äcklig larv i akvariet som man ser i soilen ibland. Kanske de beror på dom?

Var tar du ditt vatten ifrån? Kan vara nån sorts metallförgiftning (oftast koppar)
vattnet kan vara tjänligt för människor men inte för räkor.
Hur mycket fodrar du? Gammalt foder?