Unikt tillfälle att köpa ett komplett paket som nybörjare och proffs!

Hejsan på er alla redbee folk!

Jag har länge haft på känn att jag alltid känt mig så låst vid att ha detta intresse i min unga ålder då man är tvungen att vara nära till hands och byta vatten m.m. Jag känner att jag måste bli av med mina grejer då jag måste flytta iväg inom kort om jag får jobb en bit bort. Jag har tänkt att eventuellt återuppta denna hobby när jag har ett mer fast boende och ett fast jobb. utbilda mig eller vad som helst. Samt så kräver det här lite tid samt att mitt intresse för det här har svalnat lite grann.

Så därmed säljer jag i stort sett allting jag har igång just nu. Jag kan sälja allting i ett komplett kit till ett pris vi kommer överens om. Jag kan även sälja allting separat. Egentligen borde jag ha lagt upp alla dessa grejer i olika annonser, men det blir mycket jobb.

Det jag säljer är:

2 st Aquael shrimp set på 30 liter vardera
Drivs av ett varsitt luftdrivet dubbelt billie-filter med hjälp av en Sera Air 275 R plus.

Belysning från Aquael, en armatur med en lampa samt en armatur med 2 st lampor. 11 watt per lampa.

5 st mycket fina nano rötter från pimpyourshrimp.

Barkbitar och mandelblad från ebishop.

Olika växter i burkarna.

Innehållet i burkarna:
Det värsta akvariet innehåller ca 50-60 tal räkor i form av Caridina Cantonensis red och black bee’s med de flesta i gradering SS, ett antal S+. 70% av alla räkor är fullstora.

Övriga grejer:

Finns även 4st dropptester från Sera, finns de viktigaste testerna som KH, pH, nitrite test, nitrat test och ammonium/ammoniak test, många tester kvar.
4 st håvar, 2 st mindre och 2 större.
Några meter luftslang finns också att tillgå.
ca 3 liter ebi shrimp soil finns kvar i en påse.

Lite diverse rötter som jag hittade i en påse:

Jag har säkert glömt vissa saker.

Jag säljer gärna allt så snart som möjligt.
De flesta saker kan skickas, men allra helst för avhämtning.

För priser på alla grejer jag skrivit så kontakta mig med ett meddelande. Allt finns kvar så länge det är skrivet i annonsen, jag kommer sudda bort de grejer som är sålda.

Hoppas någon finner alla dessa grejer och känner att den kan ta hand om grejerna väl!

Lycka till!

Mvh
Andreas Eriksson

OBS!

Det är många som vill köpa 50%arna.

Den som bjuder högst på dom får köpa dom.

Bud: 1500kr

Var kommer 50% ifrån?
Hur gamla är de?

50%arna kommer från Meduart.

Eftersom många vill ha dessa skönheter så har vi ett bud på 1500kr på alla 11 st 50%are.

De är fullvuxna men bara varit könsmogna i ca 1 månad.

Jag är inte intresserad av 50%are men jag röstar för att du sätter en slut tid för auktionen så det kan bli lite förvirrande annars :stuck_out_tongue:
Men det är upp till dig bara ett tips.

Mvh

Till mig sa du att dem inte var så gamla. Nu är de fullvuxna?.. eftersom de inte lever värst länge så är detta ytterst viktigt att veta innan jag lägger bud på fullvuxna räkor samt att dessa är känsligare för att byta miljö och vatten-parametrar som vuxna.

precis som ja känner och man kan ju köpa yngre djur av meduart för samma pengar

Meduart verkar ha helt slut på sina 50%are.

Vad kostar PH dropptest? :slight_smile:

för tillfället ja :slight_smile:

Vad vill du ge? :slight_smile:

Köpte det för runt 100 kr. Använt ca 10-15 gånger. ca 50 tester totalt.

Men då, trist du ska lägga ner ditt intresse. Hoppas det kommer igång snart igen.

Innan auktionen spårar ur, lägg en slut datum, och tid. Annars kan det bara gå illa för dig. Skriv även detaljerat hur och vad du auktionerar ut. Bilder på 50%arna är inte heller fel.

Lycka till med auktionen.

Janne Johansson

Ja det känns lite tråkigt samtidigt. Men jag hoppas köra igång med det här vid ett senare tillfälle!

Min hjärna är som en hönsgård just nu, jag ska försöka rätta till det!

Lägger nog pengar på dina räkor istället :thumbs:

All mossa och alla tylomelania snäckor är sålda!

Ingen som vill ha mer grejer?

Det finns massor av mat.

Biozyme, Aminovita, biomax foder m.m. Finns många påsar, oöppnade som öppnade!

har pmat om mat och eradica men inte fått svar

vad vill du ha för dom två mindre rötterna från jen?