Tysklandsresa

Vi åker till Tyskland imorgon kväll, torsdag till söndag. Det blir ett 15-tal butiker/odlare som skall besökas. Första stopp blir Frank und Carstens Garnelenhaus utanför Hamburg. Det blir nog inga räkor handlade där, dels pga den långa tiden i påsarna, men även priserna… inte gratis direkt, men dom har ju mängder med tillbehör och böcker mm. Skall ta foton av butiken om jag får, kanske det blir en liten rapport också här på Redbee.

Någon som har några tips om bra räkbutiker /odlare som är värda ett besök annars då? Vi rör oss runt, Hamburg, Duisburg, Dortmund, Hannover och en bit ner mot Frankfurt.

Ingen som har tips om ställen värda att besöka???

Inga tips men ser gärna bilder och inköp sen! Hoppas ni får en toppenresa!

http://www.1a-wirbellose.de/

Har inte varit där själv men ska tydligen vara värt ett besök.

samma här, ingen koll där nere :slight_smile:
Men ser fram emot uppdateringar

Får önska en superresa jag med! :thumbs: Hoppas ni får tag i mycket roligt och en massa bilder som vi kan få kolla på sen :slight_smile:

Det blev en toppenresa!
Vi började hos Frank & Carstens Garnelenhaus utanför Hamburg. Detta är nog den snyggaste akvariebutik jag varit i, jag tog några bilder från butiken och på en snygg Taiwan Bee som han hade gående i ett kar på disken.

Riktigt nice :slight_smile:

Snygg shadow panda! :slight_smile:

Handlade du några räkor?

Skickat från min GT-P5110 via Tapatalk 2

Vilken resa!
Det var mig en fin du tagit bild på, himmel :slight_smile:

Nej, det blev orange tylomenia därifrån bara, vågade inte handla räkor pga antalet dagar vi var inväg. Och de räkor man såg i de andra butikerna var kassa i jämförelse med Franks, så det fick vara.

riktigt fint… blev det inget mer handlande när du var nere ?? jag skulle nog ha gått loss där inne hehe :D:D hur var priserna?? bra?

Jodå, jag handlade en hel del annat, men inte några räkor. Det blev lite mineralpulver till CR/CB och yngelboxar till mina malar, filtermattor, foder i mängder och några sorters malar, bl.a röda häxmalar och Ancistrus sp Rotfleck och några blå scalarer.