Jag har köpt ett bra gäng med växter, mest marktäckare och några fina mossor från http://www.wasserpflanzenfreunde.de, och jag är mycket nöjd med deras service och kvalitéten på växterna de skickade mig!
Webbutiken är smidig att handla i och man får hela tiden uppdateringar via mejl om försändelsen - kanonbra!
Det bästa var dock växterna i sig som höll mycket hög klass, allt var finfint och dessutom mycket väl förpackat. Rikliga portioner av allting och välmående och friska plantor som redan växer och knakar i mina kar.
Jag har alltså bara goda ord att säga om denna butik och rekommenderar den till den som är sugen på att beställa grönt. :thumbs::thumbs::thumbs:
Jag beställde på torsdagen och min leverans anlände till mig torsdagen därpå så allting tog en vecka. Funkar säkert också att beställa då det är kallt eftersom allting åkte i en stadig frigolitlåda.
WOW Nice website with a great selection. Next time you plan to order maybe you could let us know so that we can do a group shop. You live close by so that would be great for me Thanks for the tip.
Thanks
Karen
…och fick idag 16 Augusti, gå och hämta ut ett paket på Schenker’s utlämningställe.
Växterna packades och skickades från Tyskland den 13 Augusti så frakt-tiden var bara 3 dagar!
Kom i en wellpapp-kartong och var väl inpackade i tidningspapper:
Summa summarum:
Snabb frakt (3 dagar), men tog några dar innan ordern var behandlad (5 dagar).
Frakten kostar 19,80 Euro till Sverige, kan tyckas lite dyrt, så det lönar sej att skicka efter många växter.
Kvalitén på växterna var överlag i mycket bra kondition, Marsilea och Pogostemon stellata något sämre, men dock levande och kommer nog att växa till sej bra när dom väl är planterade.
Secure Green plantorna i burkarna var väl tilltagna i mängd och kommer att räcka långt!:thumbs:
Jag fick även en extra kruka med Limnophila hippuroides gratis!
Drygt 100 Euro gick kalaset på (varav nästan 20 Euro enbart för frakten), men fick mängder av skott och växter för pengarna, så jag är helnöjd och kommer att skicka efter från han igen!:thumbs:
Uppdateringen av försändelsen gick via deras hemsida, men dom hinner inte riktigt med att uppdatera verkar det som, då ankomsten av mitt paket till utlämningsstället inte hade utannonserats än trots att avin redan skickats till min brevlåda!
Dock inga problem utan blev en glad överraskning, då jag förväntat mej att paketet skulle ligga över helgen!
Kommer att ta mer bilder när växterna väl är på plats i sina akvarier.
Jag funderar på att beställa hem lite olika växter till mina kar, men såg att frakten ligger på 19,80 euro från denna sida från tyskland.
Jag undrar därför om det är någon som skulle kunna tänka sig att vara med och beställa från http://www.wasserpflanzenfreunde.de tillsammans med mig och att vi kan dela på frakten?
Om du/ni bor i Halmstad så kan leverans ordnas eller hämtas.
Jag åker också mot Lund, Helsingborg, Hässleholm och Göteborg lite då och då med om så skulle vara.
Om du/ni är intresserade så pm:a mig så kanske vi kan samköpa?
Beställde åter en omgång med växter, 15 st secure green burkar med labbodlade skott av olika växter och mossor.
Lite dyrare än krukor men fick dessutom 3 st burkar extra och gratis!
Enda jag kan klaga på är dålig beskrivning på burkarna vad dom innehåller, så kan vara svårt att hålla isär dom olika arterna speciellt när dom är närstående släktingar och ser likadana ut!:scratch:
Annars som sagt rekommenderas!:thumbs: