Från igår morse till morgon idag har min stora tyllis + en mindre yngre tyllis fått vita bollar, 11 st. Jag vet att dom föder levande ungar som kommer i en såkallad kokong tror jag och trodde de var bebbar men dessa ligger bara där och händer inget. Vad har hänt och är det ungar som inte överlevt, eller?
Har tagit upp några och det är bara som en rund fastare vit gelé rakt igenom bollarna.
Skulle tro att honan lagt ur sej obefruktade ägg jag för så ser det inte ut när en hona fött, det är som ett slags skumm runt bebid´sen som försvinner ganska snabbt.
Är du säker på att det är av vardera kön?, det kan lika gärna vara 2 honor.
Är det gurka den äter på?, de äter det men det innehåller nada matnyttigt består till 99% av enbart vatten, ger inte mina gurka just därför:)
Förvällda nässlor är populärt här, fryst tinad brysselkål, broccoli, gröna ärtor utan skal men ge inte spenat även om de äter det för spenat innehåller ett ämne som kalkar ur skalet.
Tack för svar :)Ja dom verkar ha lagt ur sig ett helt gäng obefruktade, måste ju vara två honor det då, jag har en till halvstor men vet ej kön på den och 6 st små som inte är könsmogna och inte är födda hos mig. Nej inte gurka, det är zucchini som dom älskar och får gröna ärtor, morötter, broccoli mm + AT Tylomelania Vital som jag rör ihop med rå äggvita och penslar på en sten som dom också älskar + At White sticks som Jen på Pimp your schrimp tipsa om…
Jag har en ensam som har fått 6 bebbar men nu är det stopp, den är köpt i butik och troligen parad där då dom var många, köpte 2 men en dog tyvärr:(
Nu väntar jag på små bebbar av Gullan och Konrad fast de parade sej ju nyss så det lär ju dröja tills jag ser småttingarna:)
Mina Perfector får bebbar hela tiden nu men så har jag ju flera av dem med:)
Testa med förvällda nässelblad det var verkligen en delikatess tydligen:)
kul med förökning tyvärr så lurade mina tyllisar mig med “tomma” kapslar…typ 11 st tomma :?.. ska prova ge förvällda nässelblad, har torkade som jag brukar ge räkorna och postisarna