Jag har en tusenfoting i akvariumet den verkar leva utmärkt undervatten så den kanske inte krupit in utifrån. Karet är ganska nystartat så många nya saker har tillförts mossbollar, räkor, snäckor mm. Finns det vattenlevande tusenfotingar?
Hur i hela friden har den hamnat där:shock: ser ut som dom där man kan hitta i trädgårdslandet:shock:!!!
Skall man gör något den är snabb som f-n ? Fick lite panik när jag såg den. Vet inte om jag gick in på rätt forum men vad skall jag göra???
Du får försöka få upp den även om den är snabb, du kanske kan överlista den på något sett, kanske går den att ta med snäckfälla:)
ja du fånga upp den skulle jag nog se till att göra på nått vis för tusenfotingar bits hårt iaf de som lever på land…vet att det finns nån typ av saltvatten tusenfoting med som ska vara ett riktigt rovdjur.
Testa att fånga den med pinsett eller nått ![]()
Det tycker jag med men då borde den drunkna rätt fort. Den har varit runt nu i minst 20 minuter.
Jag tog den!!! Var det en vanlig ute tusenfoting eller vad skall man tro den var vid full vigör när jag släppte ut den i trädgården? Konstigt!!!
Vaaaaa, släppte du ut den, om den är svensk så är det ju ingen fara, men om den inte hör hemma här så kanske den kan göra skada:shock:!!
Bra att du fick tag på den i alla fall:D!!
Den fick ganska omild behandling innan så tyvärr var den nog inte vid liv när den åkte ut.
bra att du fick ut den dom är sjuka rovdjur