Trevlig marktäckare "Eleocharis pussila" till salu!

(SLUT FÖR TILLFÄLLET!)

Hej

Nu säljer jag av min finfina marktäckare “Eleocharis pussila” som bildar en tjock och ljusgrön matta i akvariet. När den trivs riktigt bra så blir det till en lite rufsig kalufs som räkorna älskar att beta på. Den kräver ganska bra med ljus men är annars anspråkslös och den trivs bra utan Co2. Lite näring i vattnet då och då (jag kör med Aqua Tropicas -växtnäring!) ger den en extra skjuts.

Jag har åtta portioner, varje portion motsvarar ungefär en kvadratdecimeters tät matta. Sprid ut i sanden eller soilen (jag har soil) så växer rötterna ut i alla ritningar och sprider sig. Pris 60 kr( portion samt porto 25 kr per försändelse).

Ursäkta den sneda bilden, orkar inte trixa med detta, men jag tror att ni ser ganska bra ändå?

PM vid intresse!

/Kent

Ett par portioner finns kvar av denna fina marktäckare! Passa på att fynda 2 portioner = 100 kr + porto 25kr

Tack för en ordentligt tilltagen portion samt fina blå posthornssnäckor!

Tack själv! :thumbs:

Tack för fina växter!

Härligt! Det finns nog snart igen för de som är intresserade, “gräset” växer som gräs här!

/Kent

Säg till när du har mer :smiley:

Dök upp ett brev igår med välmående gräs, tack för en bra affär! Nu ska jag bara lista ut vars det ska bo…

Nu finns det två portioner till av denna trevliga marktäckare för hugade spekulanter. Först till kvarn…

/Kent

tjena! Jag vill gärna prova på en portion.
Med vänlig hälsning/Chrille

Skickade PM för flera dar sen, har du fått det?

Finns det kvar ngt ?

Hej.

Nej, tyvärr är denna växt slut!

Mvh/Kent