Jag har nu haft räkor ett bra tag, dock har jag tyvärr inte så många räkor kvar längre…
Iaf så tänkte jag skaffa fler nyare räkor och funderar på vilken jag ska ha…
De få jag har kvar är tigers, ska ja då fortsätta med dessa eller skaffa en ny art? Vill gärna ha en sort som är lätt att se rommen på, som lätt parar sig och som är någorlunda färgstark Vill doch inte ha körsbär!
Ja du kan ju fortsätta med tiger om du vill. Dom som inte blandar sig är ju neocaridina arterna med tiger såsom körsbär mm. Dom är ju lätta att få rom på med.
Jag har Körsbär och skaffade ett gäng vanliga tigrar, men de försvann, när jag gjorde om karet nyligen fanns inte en endaste tiger kvar av 20:o vad som hänt vet jag inte för körsbären lever i all välmåga:?
det är ju det, har inte plats nog det senaste karet (70 liter) jag startade upp tog upp det sista utrymmet… :scratch: Inte en chans att jag får plats med ett till :roll:
Eftersom sakura är körsbärsräkor så kommer de ju att föröka sig lavinartat…?:roll: Kan ju å andra sidan sälja så att de inte tar över helt men är de så populära som man tror…? hmm… :scratch:
Haha, just de :evilgrin: Har dock inte mer plats hemma :roll: Har försökt hitta nya tigerräkor länge nu men börjar ge upp hoppet… Jag har enbart 3 hanar kvar så de kan inte föröka sig… Antingen så säljer jag de 3 och skaffar någon helt ny sort typ sakura eller så behåller jag dem och skaffar en ny sort så får det bli som det blir eller så väntar jag helt enkelt på att någon ska sälja några tigerräkor… :/:roll: