The Shrimpy side of life

Har ordnat en vacker liten hörna i mitt rum med räkor där jag fixat en plansch och lite annat. Tänkte bara dela med mig av en bild i hopp om att inspirera andra till att gå ett steg närmare räkvärlden. De senaste veckorna har jag verkligen känt glädje av att sitta och kika på mina räkor.

Jag har verkligen haft tur sedan jag började och har i princip aldrig haft en död räka alls sedan start. Idag när jag kikade i en av mina kuber såg jag till min förvåning en hel våg av räklingar och jag får tacka profilen betta här på forumet för de vackra F1, de har gett mig många taiwan räkor.

Nice!
Vad kul att du fick massa taiwan bebisar :smiley: lycka till med dom nu!:thumbs:

Tänkte dela med mig av två bilder i ett av mina kar där jag har 5 blue bolt tillsammans med 7 F1 honor som alla bär på rom. Köpte boltarna av Janne för några veckor sedan och de har vuxit snabbt =)

Nu börjar honorna att släppa på sina rom och det har verkligen varit svårt att fota räklingarna då jag använder mig av mobilkamera. Pappan till alla yngel är också F1 men alla 4 hanar har sålts så att mina snart vuxna bolts kan befrukta honorna när de är mogna igen. Lyckades i alla fall plåta dessa två blue shade…

Det här ynglet ser ut som en “blue bolt mosura” den har nästan ett kolsvart mönster på huvudet och en blå kropp. Jag är medveten om att bilderna är urusel men det går nog att se…

Kul att se :smiley:

Har du någon bättre bild på en liten BB mosura betta? Tappade nästan hakan när jag fick syn på den. Hur vanliga är dem i stammen? :o

Kan lägga upp en video när jag sitter vid en dator, men det ser absolut ut som en mosura :slight_smile: grattis isf!
Jag har fått en del blue shadow mosuras, 7 st, men jag trodde inte att de kunde dyka upp i den stammen du fick då dina räkor kommer från panda+SS. Men det är ju faktiskt inte helt omöjligt ifall SS honan bar på betydligt högre graderingar… eller så fick du med något yngel från min andra stam som har gett mosuras :slight_smile:

Haha nu blev jag ju nyfiken på hur du kunde ha fått fram dom :wink: Du måste nästan ha fått med ett yngel från min andra stam…
Här är video på ett yngel som blev blue shadow mosura “crown”:

//youtu.be/y42NQzDRoy0

Sen här som större:

//youtu.be/AhbzBe-Y7sU

Wow dom där småttingarna var riktigt vackra. Mycket möjligt att du tagit fel eftersom jag har fler sådana har en hel del KK och panda, har bara sett två RR än så länge. Jag är mest chockad över hur mycket jag fick trodde endast att jag skulle få några få av alla honor tillsammans inte en hel arme.

Så går det när man groggar och ska skicka räkor…

Här är en bild på en hona som släpper rom just nu men de som skimrar blått släpper hon inte. 9 blåa bär är kvar har jag räknat till =D

Jag vet att alla inte är från den andra stammen iaf, för det var nästan bara dom från panda+ss som var i rätt storlek :slight_smile: Men alla F1or jag fått fram verkar ha väldigt starka taiwan gener, det syns ju på dina hona där :wink:
Det tar alltid ca 2 dagar extra för taiwan bebisarna att kläckas.

Jäkla schysst hörna! :smiley: Superfina räkor också. Kul att du lyckas så bra! :thumbs: