Godkväll gott folk! eller vad det nu är för tid på dagen när just du läser detta.
En något så när erfaren akvarist som alldeles nyligen gjort/gör slag i saken och startar upp med räkor. Har funderat på detta länge men har av olika anledningar inte införskaffat räkor, mest för att jag absolut inte vill ha dem i ordinarie tanken utan ha ett art-akvarium.
Sedan dök möjligheten upp att införskaffa en nano-burk, 20 liter, snabbt och billigt i närliggande Genarp och då gick det inte att vänta längre, nu kör vi igång.
Jag har annars haft det mesta i akvarieväg genom åren förutom saltvatten. Fastnat för Holländsk stil när det gäller vanliga sällskapsakvarium och kamraterna brukar säga att jag och min fru mest odlar vattenväxter.
Kan för övrigt meddela att Staffanstorpsvattnet verkar göra under för Cryptocoryner, har aldrig haft så lätt med dem som här nere på skåneslätten.
Läser för närvarande in mig på det mesta som finns angående att hålla räkor, har bland annat fått inse att min första tanke att ha en Betta Crown-tail tillsammans med räkorna var en dum idé, och kollar upp var man sedan kan hitta fina exemplar; angående det så har forumet redan varit till stor nytta.
Synes och höres gott folk!
Välkommen till vårt räkforum!
Varmt välkommen!
Varmt välkommen till oss andra räknördar som fastnat i räkträsket :thumbs::thumbs:
Välkommen hit o hoppas att du blir nöjd med karet.