Tankar inför höstvinterns första projekt.

Nu när det börjar gå mot mörkare tider igen har jag funderingar på att inreda ett akvarium i något liknande länk, dvs bygga något mer avancerat balkonggrrottsystem av “dragon stone”. Detta är dock inget jag testat innan utan jag brukar bara stapla dem tills det ser bra ut. Är det någon som testat att göra något liknande? Har tanken om att använda frigolit mot bottnen sen använda mig av silikon och ev någon liten plastbit för att uppnå önskat resultat.

Jag har inte testat men kommer att följa dina framsteg… hoppas på mycket bilder.
Jag är lite på plantswap o där är det vissa (H som oxå är här) som är GRYMMA på det med sten/rötter o växter… o sen så river de ner o bygger nytt… o jag blir “NEEEEEJ hur kan ni när det är så fint…”, fast nästa gång är det annorlunda o lika snyggt…
Lycka till med projektet

Sjukt spänd på hur det kommer se ut! Lycka till!!!

Skickas från mobilen via Tapatalk

Du får göra vad du vill, bara du lägger upp bilder åt oss att beskåda :smiley:
Lycka till!

Satt och satte ihop 3 stenar i går, och lyckades att inte få silikon överallt.

Visade sig dock att silikon inte härdar jättesnabbt och att mängden stenar inte är i närheten av att räcka, men man har ju hela vintern på sig så ska nog hinna.

Nice! Blir kul att följa detta projektet!

Så då har man totalt sätt fått ihop 10 stenar (3+3+4) och det finns 4 stenar kvar så nästa steg blir nog att försöka få igång lite mossodling på stenarna och försöka få igång någon odling av lite växter som gillar att leva på stenar.

Fan va coolt detta kommer bli!

Lycka till! Det blir spännande att följa.