Skrattade så jag grät första gången jag läste de ![]()
Blir ju lite gullighetspoäng på “Men jag tänkte att ni brinner för alla räkor och deras existens?”
Skrattade så jag grät första gången jag läste de ![]()
Blir ju lite gullighetspoäng på “Men jag tänkte att ni brinner för alla räkor och deras existens?”
Hahahahaha:lol::lol::lol::lol:!!!
Den var bra den:thumbs:
Som researcher lägger man nog ut många krokar dock. Jag förstår att det ser lite komiskt ut men känns ju inte omöjligt att hitta personer som värnar djur inom akvaristiken.
Kanske nån ska visa intresse och kuppa in lite reklam för Malmömässan…
Det är bara att maila på ![]()
Hade ju varit kalas om någon räk tomte gått gakka i svt debatt.
Men tanken på att nämna malmö mässan på bra sändningstid är ju inte fel.
Är detta inte lite samma som att fråga folk som har akvarium om rödlistade fiskar? :scratch:
He he. Kanske ballat ur helt och streakat med kroppsmålning med reklam för mässan…
Jag bor ju i “Götet” men jag äter inte västkusträkor för det dom är både för salta och dyra håller mej till de i frysdisken i ICA ![]()
Jag bor i Göteborg :evilgrin:
Vad säger ni om att jag mailar henne…slänger med lite fina latinska namn. Välkomnar henne hem till mitt räkimperium (vilket hon inte kommer våga, men se det mer som att jag är Väldigt insatt).
Säger att jag studerat denna räka under lång tid. Och att utvecklingen skrämmer mig. Min personliga teori är att de alla blivit kränkta vilket fått dom att ändra sin genus. Och mot slutet klämmer jag in att siffrorna chockrasat! Säg den journalist som inte kommer “nappa” på de.
Så får jag lite tv tid. Måste bara hitta en tröja med räkmotiv så är allt fix :scratch:
Vadå räkoholist fet portion.
Du kan ju köra med att de skaaaall vara burfångade också och att storleken på burarna är viktig.
Tack för att du delger oss andra sådana här pärlor.
De skall naturligtvis vara frigående ![]()
Frigående, sk. “Sprätträkor” ![]()
Jag ser rubriken framför mig:
“Aktivister släppte nanokar räkor fria”
“En anonym aktivister utalar sig: “Det är inte rätt mot räkorna att bo i ett nanokar. Man hur ju på namnet, nano hur litet det är! Så vi släppte dom fria!””.
Reportern: Du vet att många dvärgräkor kräver speciella vattenförhållande att klara sig?
“Det viktigaste är att dom är fria!”
Klockrent ![]()
Riktigt bra!!!
LOL åt allt! :mrgreen:
Hahahaha jag ser framför mig en naken Daniel Brodin springa upp på scenen och ha en kroppsmålning där det på ryggen står med stora bokstäver.
KOM TILL RÄKMÄSSAN I MALMÖ 4-5-6 APRIL
Sedan för de ut Daniel i handbojor sprattlandes och skrikande ERA JÄVLA RÄKFASCISTER!!! :lol::lol::lol:
Ha ha, då skulle du må va Janne :lol:
:D:D:D Ja et hade varit en klassiker som jag aldrig glömt…
Och om paketet så har du en sådan där pappersräka som Johnny har vikt, Daniel. Måste ju tänka på barnen och alla desperata fruntimmer med. ![]()
En virkad räka hade ju med varit coolt. Håller ju paketet varmt med. 

Nä nu tycker jag nästan du får ställa upp på detta Daniel annars så…