Nu har jag 2 av mina räkor som bär rom min finaste Panda blue blushed och en BB, BB kommer nog att släppa räklingarna först tror jag:D!!
Sen har jag 2 av mina SW och Golden som bär rom med vilket också är roligt:D
Alla kommer från Janne:D
Nu har jag 2 av mina räkor som bär rom min finaste Panda blue blushed och en BB, BB kommer nog att släppa räklingarna först tror jag:D!!
Sen har jag 2 av mina SW och Golden som bär rom med vilket också är roligt:D
Alla kommer från Janne:D
Jättefina, grattis! ![]()
Grattis!
Alltid kul att läsa när någon är så glad för det smittar av sig. :thumbs:
Vad roligt ![]()
Väldigt fina räkor!
Skickat från min GT-I9070 via Tapatalk
Yay! Roligt! Massa grattis.
Grattis!!!
Så roligt! Grattis!!!
Kanon Anja, jag är glad för din skull.
Lika roligt varje gång ![]()
Stort grattis! ![]()
Går dina snow white golden ensamma?
Tack alla :D!!
Jag har mina SW och Golden i eget kar vill inte blanda in den bland de andra:)
Förstår du är superduperglad för räkorna är ju superduperfina och avkommorna blir väl superdupershyssta :thumbs: :thumbs ![]()
Jag hoppas på fina avkommor av dem ja, men vi får se vad det blir kul är det i alla fall:D!!
Nu håller vi tummarna för fina räkbarn!![]()
Japp det gör vi va:D är så nyfiken på vad det kommer att bli så jag kan gå åt:D!!
Ååå va roligt grattis,jag har också Panda blue Shadow som jag hoppas skall föröka sig med tiden.:thumbs:
Berätta gärna vad du får för nått.:o
Japp kommer uppdatering om småttingarna vad det blir:D!
Tittade in hos mina SW och Golden för en stund sedan och nu har jag många honor som bär rom även yngre honor så det lär bli en babyboom där:D
Gav dem en halv brysselkål dom är fullständigt galna i det och det är mina BB, Pandor m.m. också testa så får ni se det blir samling vid pumpen direkt:D!
Nu har jag 2 kullar räklingar, den fina BB honan har släppt först så hennes räklingar är någon dag äldre och lite större och det är många BB, sen släppte min Blue Shadow Panda hona sina bebbar så nu är det massa småttingar i karet såg jag idag väldigt roligt är det :D!
Nu bär en Red Ruby hona rom hennes rom ser väldigt svart ut så kan vara en av KK hannarna som varit framme där:D
Mina SW och Golden släppte sina räklingar för lite mer än en vecka sedan och från början såg jag dem men nu ser jag ingen räkling hos dem, såg iglar i karet igen kan det vara dem som är bovarna?, jag försöker plocka alla så fort jag ser dem vet inte om jag ska göra i ordning ett annat kar til dessa räkor flytta dem och sen saltbehandla deras kar med allt i.
Jag har försökt med No planaria men jag är osäker på om det även tar iglar, någon som har testat och vet om det funkar?
Grattis till alla yngel och honor med rom ![]()
Vad är det för iglar? bild?
Har ingen bild men dom blir bruna och jag tror de ger sej på räklingarna som höll till på botten i akadaman kan vara någon form av snäckigel.
Jag trodde jag blivit av med dem men fel de är kvar fångar upp dem vart efter jag ser dem med räkhåven, som små är de vita och simmar som S ungefär.