Varför blir avatarbilden så vansinnigt suddig för när bilden har väldigt bra skärpa?
Jag laddade upp hytt foto och blev väldigt besviken på resultatet:(
Varför blir avatarbilden så vansinnigt suddig för när bilden har väldigt bra skärpa?
Jag laddade upp hytt foto och blev väldigt besviken på resultatet:(
Jag tror att det beror på den tillåtna storleken varje bild får ha. När jag skall ladda upp bilder från mobilen måste jag sänka kvalitén och upplösningen för att de skall gå att laddas upp till redbee.
Det var inte så här dåligt förut och nu behöver man tydligen inte ens ändra på formatet till 200 pixlar heller, kanske har det med det att göra? Jag testade på gamla viset att minska formatet men det blev lika dåligt:(
Janne varför är det så här dumt:(
Komprimera den i ett bra fotoprogram istället.
Alternativt lägg upp den här så kan jag fixa det till dig.
Kan du få göra men jag har redan försökt med att göra det men med samma dåliga resultat:)
Visserligen tagen med min iPhone men ändå:)
Fixar den i morgon när jag sitter vid den andra datorn och inte ligger o slösurfar i sängen…:hehe:
Nu har jag testat att både komprimera den själv och att låta Redbee komprimera den.
Resultatet blir detsamma, suddigt.
Såhär skall det inte behöva bli, framförallt inte när man komprimerar den själv och den är löjligt liten redan.
Prova nu.
Jag gjorde som så att jag överdrev skärpan något och då ser den lite bättre ut.
Och här är den med ram.
Tackar Anette för hjälpen du är en ängel :thumbs:
Den ser onekligen mycket bättre ut ja:D!
Bara glad för att du blev nöjd! ![]()
Testa ladda upp en nu. Jag har ökat på den tillåtna storleken.
Jag ska testa men det går att ladda upp vanligt bildformat som man använder här i trådarna som avatar och så har det inte varit förut då var maxstorleken 200:scratch:
Det är fortfarande ingen maxstorlek på avataren jag kan ladda upp bilder som är 1024 Johnny:scratch: