Någon som vet hur man gör?
Och fattar ni inte så är alla reklamrutor på sidor som drivs kommersiellt på saker jag senast sökt på. (ja även här)
Denna information lagras i cookies på din dator. Ta bort genom att välja typ “Ta bort webbhistorik” eller “rensa känsliga data”. Kolla denna gamla artikel: http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.173608/internet-explorerfirefox-sa-rensar-du-sparen-efter-dig-pa-internetkaféet
Det finns ett underbart addon för FF och andra web läsare som heter Adblock Plus som är helt gratis och helt underbart för sånna saker och när du installerar det passar du samtidigt på att rensa din web history samt känsliga filer som det också kan heta, sen självklart så kan vissa sidor leverera sk riktad reklam och även annan typ av reklam beroende på vad det är för sidor man besöker så tänk alltid på säkerheten när man surfar och sen på vad du vill hitta!
Hoppas att detta hjälpte dig lite och är det fler frågor så fråga gärna =)
Tack, men det där vet jag och det löser inga problem alls om jag inte skall behöva tömma kakor flera gånger om dagen.
Har kollat under inställningar men hittar inget. Tycker detta är integritetskränkande även om det bara är jag som sitter vid min dator.
Tackar! ![]()
Men det är den riktade reklamen jag vill ha bort.
Det enda sättet att inte få reklam på Facebook är Adblock.
Ganska nytt när det gäller Facebookreklam är retargeting. D v s du besöker en webplats, får en cookie och ser sen reklam från den sajten. Det är faktiskt inte ens Facebook som säljer den typen av reklam, det är ett fåtal företag som är FBX-partners som gör det.
http://marketingland.com/study-fbx-news-feed-ads-rival-paid-search-47803
För att slippa den typen av reklam (som för övrigt funnits på Google i åratal) måste du ställa in så att du inte lagrar cookies.
Det går inte att via inställningar på Facebook bli av med reklam.
Det är väl själva poängen eftersom plattformen är gratis ![]()
Om det någon gång i framtiden skulle bli betalda konton kan man säkert slippa reklamen.
Har inte Facebook. :hehe:
Får den riktade reklamen här t.e.x och på nästan alla andra sidor jag besöker. Och kakor vill jag ju lagra.
Jag får ingen reklam mer än den som finns här när jag besöker den här sidan o andra sidan är jag
paranoid när det gäller säkerhetsinställningar har inte och kommer aldrig att skaffa fejan.
Kör med firefox och adblock och microsoft security essentials samt superantispyware
tillåter cookies bara som aktivt val, rensar history automatiskt när firefox avslutas.
Du kan ha fått in någon sorts trojan kolla vad superantispyware säger vid skanningen.
Även att logga ut ur googles tjänster kan hjälpa.
Har aldrig gillat att det jag söker på skickas vidare till andra!!!
Våga vägra Facebook är något som jag gillar skarpt för jag har inte behov av en skvallerstation där en fjäder lätt kan bli en hel hönsfarm. Lögner, rykten och ogrundade påstående växer i storlek och kraft med ljusets hastighet och kan lätt ta sig riktigt elaka former som slår undan benen på både skyldiga som oskyldiga.
Jag har personligen inget behov att delta i denna typ av offentlig cirkus där folk hela tiden försöker att bli bekräftade och övertyga alla om vilket fantastiskt liv de har.
Jag trivs naturligtvis på ett forum som detta både för kunskapen, där jag kan både ge och ta emot, samt kamratskapen som är värd mycket.:thumbs:
Ursäkta kapningen av tråden men jag tycker det här va lite roligt.
Jag har varit motståndare till Facebook i många år, men gick med för ca 1 år sedan. Jag använder inte Fejjan som de flesta utan har i princip bara “Räkrelaterade vänner” från jordens alla hörn. Som jag använder Facebook är det helt fantastiskt, jag hade aldrig fått sådan snabb kommunikation med folk från Japan, Kina, Taiwan mfl länder på andra forum.
Sedan kan jag bara hålla med dig om det här med lögner och annan skit det drar med sig för många personer.
Kapningen är helt OK, den ligger ju under OT så.
Håller med dig Shrimpcoctail, är med i VVFB sen lääääääääääääääänge tillbaka. :mrgreen:
Det finns säkert mycket bra med FB, (vet tyvärr inget om det eftersom jag aldrig haft ett konto) men jag gillar forum sen tycker jag att all övrig kontakt skall ske IRL eller inte alls.
Vill dom veta vad jag håller på med så får dom fan ringa. :hehe::mrgreen:
För inte så länge sedan så var en internationell tävling på tapeten här på RedBee, och för att kunna vara med i denna tävling, med fin fina priser, så var man tvungen att vara med i Facebook.
Jag tackade nej då syftet var från sponsoren att få tillgång till min e-mailadress för att kunna bearbeta mig med allehanda reklam och erbjudanden. Ett sådan tvång tycker jag inte passar ihop med respekt för den enskilde individen.
Trots uppmaningen till “ingen reklam tack” på postlådan så blir jag ständigt bombarderad av reklam i olika skepnader och på alla sätt och vis från morgon till kväll sju dagar i veckan året runt.
Var någonstans kan man slippa detta gissel för att inte tala om dessa idolprogram som älskar att gotta sig i förloraren för alla kan ju inte vinna, bli berömda och bli rika i kronor och ören räknat eller har jag fel?
Detta var lite o.t. men jag kan inte låta bli att kommentera detta infekterade ämne.
Jag måste varit enormt frustrerad i går och ganska så mycket tankspridd och dyslektiker i dag för nu ser jag att jag skrivet PERONLIG. :shock::mrgreen:
Precis som du skriver ang. FF med adblock + och aktivt val av kakor blir fejan, aftonbladet och andra nedlusade sidor väldigt behagliga för att inte tala om hur snabbt de laddas.
Men använder man kakor i google’s “samlade funktioner” och är inlogad på densamme så har de hårdare koll på vad man befinner sig än NSA eller FRA och du blir ständigt förföljd av deras reklam! :evil:
Precis big bad google!
Otrevliga skumma kakor är faktiskt superantispyware bra på att hitta även om
namnet låter som ett klipp ur en serietidning.
Just för aftonbladet blir skillnaden grymt stor, innan med 1Mbit så var det omöjligt att titta på den utan adblock.
Reklamservrarna har svarstider etc. och begränsad kapacitet så om de anropen slopas blir sidorna magiskt
mycket snabbare…