Stålnät?

Hej!

Jag har letat och sökt efter något stålnät som man kan forma och ha i akvarium utan att det ger fällningar eller dylikt och förstör vattnet. Finns det något sånt som någon kan rekommendera?

Vad skall du forma det till…

Finns någon form av syrafast…men vet ej vad det heter…

Jag har grönt i plast till växtvägg…

men detta kan jag inte forma…

Tänkte forma det till grenar, mer eller mindre som en red moor rot. Plast eller stålnät spelar ju ingen roll sålänge jag kan forma det och det inte blir skadligt för räkor/fiskar :slight_smile:

Jag förstår din tanke, men jag skulle nog avstå från det projektet, det är inte lätt att hita något som inte är farligt för djuren :slight_smile: !!

Jag kan inte komma på vad det heter . men jag köpte det nätet av denna person på tradera
http://www.tradera.com/-Akvarie-nat-1x6 … _114212918

Du kan ju alltid kontakta han och fråga? det skaddar inte djuren och är mycket lätt att forma o göra roliga saker med:). Har format x antal coola saker och satt ihop med massa olika mossa i !

Mycket bra nät:)

Det heter rostfritt syrafast :wink: men det är faktiskt inte helt ok heller iaf inte om man frågar min gubbe som jobbat som ytbehandlare i många år och gjort dessa näten.
För det första när de gör denna behandlingen av näten så gör dom det i olika syror, ni kan ju gissa hur mycket slaggprodukter som sitter kvar på dom.
För det andra så är de inte tillverkade för att stå i vatten 24/7 vilket gör att efter ett tag kommer dom börja släppa ut saker i vattnet även om det tar lite längre tid än vissa andra behandlade nät.

Däremot finns det ett plast nät på alla lite större blomsterbutiker detta kan man forma eller använda till mossväggar :slight_smile:
Sen kan man ju köpa snygga rötter som man klär med myggnät från biltema som olika mossor kan växa på :slight_smile:

Okej det va något nytt .Har använt det nätet ja jag vet inte hur länge. Och aldrig haft bekymmer.
Men ja man lär sig något nytt varje dag:)

Ja som sagt det håller ju länge men till slut kommer det börja läcka och hans kunskap om just dessa nät litar jag till fullo på då han jobbat med det så länge. :slight_smile:

det där är väl vanligt myggnät?

Tack för tipsen både Majki och AMDA :slight_smile: Ska kolla på lite större blomsteraffärer och se om jag kan hitta något roligt :slight_smile:

Det finns ingen ståltråd som man kan använda sig utav i akvariesammanhang då? Lite mer pillerjobb men bara jag kan få som jag vill… :wink: