Sonja har avlidet

Det är med stor sorg jag skriver att Sonja Cygnel har avlidit.
Hon var en utav dom första som blev aktiv medlem här (2007) och jag har haft PM kontakt med henne en hel del både här och på Zoopet. Hon var en utav de första i Sverige som hade Blåa tigerräkor. (bla)
Vet du inte vem hon var så Googla hennes namn, läs här: http://sonjac.wordpress.com/ och framförallt leta upp alla fina bilder hon tagit genom åren.

I kväll tänder jag ett ljus, jag tycker ni kan göra detsamma!

Men nej, vad tråkigt…
sorg bland mina akvarier här hemma

Jag minns fina bilder från henne när jag först hittade detta forum. Tråkigt och trist att höra.

Skickat från min GT-P5110 via Tapatalk 2

Ahhhh! Vad tråkigt.

Sonja var en av de absolut första personerna jag kom i kontakt med när jag startade upp min räkhobby.

Hennes kunskaper i fotografering var grym.

Hon var helt klart den den som inspirerade mig att köpa makroobjektiv och börja fotografera räkor. :beg:

Rest in Peace Sonja…

Jag vet inte ens vem hon är men det är synd när någon går bort:(

Jag känner inte Sonja men delar er sorg, jag kommer att tända ett ljus i kväll och tänka på alla er som mist en kära vän.

Jag känner inte Sonja men delar er sorg, jag kommer att tända ett ljus i kväll och tänka på alla er som mist en kära vän.

Tror jag har en idé om vem hon är nu, hade hon inte en blogg eller något med makalöst fina bilder om det är hon så har hon ju även haft Purple Zebra räkor:)

Nu kollade jag länken och visst är det hon ja, det är synd att hon är borta:)

Sonjas bilder har inspirerat många inkl. mig.
Utan henne skulle nog inte redbee funnits idag då det var ett av hennes bilder som fångade mitt intresse.

Jag kände inte till kvinnan i fråga, men jag har läst lite på hennes blogg, och förstår att hon varit och är en stor inspiration för många.
En genuin naturmänniska som frikostigt delat med sig av sina upplevelser och erfarenheter i livet.

Dessutom var hon en mycket duktig fotograf och då inte bara tekniskt duktig utan en sann bildkonstnär.
Sorgligt när en sådan personlighet rycks bort alldeles för tidigt.

Såg inte detta förrän nu. Usch så tråkigt, undrade faktiskt häromdagen vart hon hållt hus… Sonja var en ofantligt hjälpsam och trevlig kvinna som jag fick väldigt många bra råd av under många år! :frowning:

Nej va tråkigt :frowning: vila i frid!!!