Snowwhite

Har en liten fråga angånde Snowwhite, hur kan man få fram snowwhites med det rosa anlaget i det vita så man i sin tur kan odla fram lite andra roliga sorter som kk, rr, bb? Är jag ute och cyklar om att det krävs en snowwihte med det rosa anlaget för att få fram dessa sorter så får ni rätta mig.
Tanken är att jag vill börja från grunden med allt och inte köpa mig till dessa lite speciella räkor :slight_smile:

Her er et lille indlæg på dansk omkring fremavling af KK, BB, RR via “Mischlinge”…
http://www.rejeforum.dk/viewtopic.php?f=28&t=56
Måske den kan hjælpe lidt på forståelsen af, hvordan du billigere kan nå vejen frem mod Taiwan Bee rejerne uden at skulle investere en formue.

intressant läsning, men hur får jag fram en Snowwihte då eller denna räka går bara att köpa?
För här stod det ju mest om hur man skulle kunna få fram BB,KK,RR, som jag även med klart vill kunna odla fram tids nog, men taken va att börja med CB och CR och från dom odla fram en Snowwithe eller detta går kanske inte att göra, Snowwihtes ursprung kanske inte från en CB, CR. Jag vet inte kan ju va ute och cykla med trodde det va att man hade odlat fram bredare och bredare vitare band på tex CR och till slut blev det en Snowwihte men som sagt jag kan ju ha helt fel om detta :slight_smile:

Hej,
Jag har lyckats att odla fram snygga snowwhite och även snowWhite med blue Bolt huvud. Fick dessa från cb ss och cb Sss. Antar att det är viktigt att cb har lite White gener.:thumbs: lycka till