Jaha då har det hänt, och inte e jag ledsen för det inte nej tvärtan om :lol::D:o
Oj, oj, oj grattis Det kommer att bli väldigt spännande att få höra vad det blir av det här
Kul!! Intet är som väntans tider…
Sonja Tack
Evus nej det är ju inte det va hon är fortfarnde mörk i nacken så jag tror hon fortfarande har fler ägg att komma med och hon är en duktig fläktare men gillar inte att fotograferas var tvungen att ta algpinnen och fiska in henne med så hon kunde vara stilla, sen satte jag ner ehnne och så fort hon stod still knäppte jag av ett kort =O)
Att hon fortfarande är svart i nacken kan vara för att hon är redo för en andra gång. Att det ska vandra ner fler rom tror jag inte. Jag har sett det på flera av mina honor, och dessa blir snabbt rombärande efter de släppt ynglar.
hon hade imorse fler rom än igår och är lite gråare men som du säger Johnny så är de som fått fortfarande mörka efter att de släppt…
Har den tappat färg på grund av stressen från graviditeten eller var den så?
Häftigt iaf med snökristallerna.
Nej den har inte haft ngn dirket färg utan den är så här alltid…
Man ser här skillnaden mellan dem och innan hon blev på tjocken http://www.redbee.se/forum/showimage.ph … resize.jpg
Ah, nu såg jag henne…gömmer sig likssom längst bak.
Allvarligt talat…1050 dollar??? De måste ju skämta! Den diskar och städar också då va?
http://www.aquabid.com/cgi-bin/auction/ … 1197164398
om det blir ngra golden eller snow white blir de betydligt billigare jag lovar hehe skall vi säga 900 us dollar skojar… det skall bli kul om jag får ngra för jag vill gärna sprida dessa vidare i vårt avlånga land.
Vad priset blir får vi se cid rådande markand(auktion på redbee eller Plantswap)
//Peter
Hej Peter,
på denna photon så ser man till vänster en crystal red som är inte speciellt snygg (grymt att döma folk/räkor efter “utseende” ;)). Har du blandat dina skönheter med “vanliga” cr´s?
Hejhopp. Ralp
Japp till viss del har jag, för att få ut bättre klasser av sånna som sälj i sverige och för att kanske göra en stabilare stam.
Stabilare stam mindre känslig och räkor för alla plånböcker…
meningen var att mina golden skulle gå själva men som sagt så visste jag knappt dessa levde och jag hade bara slängt ner dem här för att få liv i dem då de kom från taiwan.
Igår flyttade jag faktiskt min Snow White till ett kar med 3 hannar av s ss ss+ klass hon hade inga rom så antingen har hon släppt dem eller så var de inte befruktade, men jag hoppas på bättre utdelning nu då hon fått eget boende med hannarna, så fort den andra golden släppt sina hanr hon med i eget kar med samma uppsättning hannar…
Jag har också ett liknande projekt, med hjälp av Sonjas produktiva räkhonor.
Hur går det med dom Johnny? Har du sett några yngel än? Jag minns inte hur länge sen du såg rom på någon av dom första gången.
Det har gått bra hittils, bättre än mina andra kar faktist. Jag har problem med nästan alla mina akvarier nu under vintern. Ser döda räkor varje dag.
De är några hundra styckna dem där små. Fast de flesta är dåligt färgade, A/B skulle jag gissa på. Och några äldre ynglar har fått sämre färger med tiden.
Jag har bytt ut mina röda SS mot svarta SS istället. Får se om de svarta ynglarna ser bättre ut.
Om du har platser över kan du komma å hämta några. De växer nog snabbare när de får maten för sig själv, blir väldigt mycket bråk nu när de blir matade.
Ser du några som blir bättre färgade? Skulle vara synd om det inte funkar att få in nytt blod och snygga räkor.
Dom sv/v jag fick på din auktion ser väldigt fina ut. Tre är små tigerthoth Få se hur dom håller färgen när dom växer till sig.
Hur har det gått för er som försöker odla snyggis-räkor? Är det någon som lyckats få räklingar av snow white än? Man måste ju få höra lite!!!