Tänkte vi behövde en sådan…
Har många gånger tänkt posta något som jag bara lätt velat ventilera och tyckt det varit så onödigt med en egen tråd. Hoppas denna blir riktigt aktiv. 
Känner mig så nördig. Har sprungit hela vintern, i ur o skur. (i vintertid = snö och hagelstormar)
Inget verkar stoppa mig, har nu börjat ta tid på mina löprundor, inte för att det spelar någon roll, men lite kul att se om man kan pressa tiden sen till sommaren när man springer med lättare skor och kläder.
Jag hoppar trampolin, och inte kan en vinter hindra mig från det heller. Skotta trappan och skotta fram bilen. Sen gå till baksidan och skotta ren trampolinen. :hehe:
Nej ser med glädje fram emot våren. Jogga på kvällen i shorts och linne. Jepp! Det lockar! 
Nån mer som har nått nördigt att bjuda på? (hahahaha, känns så fel att säga så på just denna sidan)
Gud vad gärna jag skulle vilja ha energi till övers för att orka springa! Vad duktig du är!
Här har man varit nere i källaren tillsammans med karln och gjutit avlopp i det som ska bli mitt räkrum. Sakta men säkert börjar det ta form! Längtar som en galning tills den dagen jag kan börja flytta in ställningar och kar!
Så nu har jag bubblat av mig lite jag också! 
Fan så nice!
Men att gjuta är ju tungt och räknas som aktivt och fysiskt arbete. 
Tyvärr så var det ju karln som fick göra det mesta jobbet då jag just nu är sjukskriven pga dubbelsidig tennisarmbåge- så jag får inte lyfta något tungt eller hålla på med maskiner som vibrerar… Drygt! Men man kan ju hoppas att man iaf förbränt en eller två kalorier på att kolla på.

Ja eller passat på att äta något gott som den stackars mannen givetvis inte fick smaka av. I stället lurade du i han att du sparat massor till han däruppe som han skulle få när han var klar. Väl uppe sen så spelade du bara dum och sa: - Ojdå! Åt jag upp allt själv, dom måste ju verkligen varit jättegoda! :lol:
Det där med att springa är ju jätteskönt ju särskilt på våren och sommaren när det luktar granbarr och mylla, det gjorde jag ju förr samtidigt som jag tränade styrketräning, nu blir det den lilla rundan med hunden och titta avundsjukt efter alla som springer:|
Men i dag har jag varit och hämtat mitt Juwel Vio 40 och ställt det på plats fast det ska göras rent med, att få det färdigt kommer att ta lång tid:D
Sen har jag grejat lite med min damm ute på balkongen, lade frigolit under den innan jag började fylla upp med jord och sand, lavasten, rötter och vatten, nu får den stå så med ett innerfilter igång tills det blir lite varmare så jag kan börja plantera växter:D
Visst är det nice med alla projekt? 
Det måste ju betyda att våren är påväg och att vi alla är så trötta på den här långa vintern vi haft.
Jag har inte så många projekt på G. Mer än min uteodling som jag snart kommer förkultivera till.
På tal om hundar… Det är en nackdel med löpning. Man blir antingen utskälld eller så försöker de jaga ifatt en. (den är bara din söta och väluppfostrade som tittar avundsjukt)
Kan kanske vara bra att ha den där dagen man måste pressa sin tid. Hur fort springer man milen med en Dobermann i hasorna? :mrgreen:
Japp och jag ska så tomater och chili nu med, flera olika sorter men jag gillar de lite mildare fruktigt kryddiga bäst, bakade en mjuk chokladkaka med hackad Minibonett i den blev urgod slurp:thumbs:!!
Man behöver ha något att göra om dagarna när man går hemma hela tiden för annars blir det så långsamt och trist, stoppade ner ett knippe hornserv i dammen nu i kväll med, här får man ju se allt uppifrån så dom gör sej bra där fast jag vill hellre ha någon annan växt typ myrophyllum eller vad dom nu heter, så nu är det 2 växter i min tomma lilla damm:)
Springa för dobermann nänä dom är ju underbara hundar har haft en själv, här i området finns det en vansinnigt vacker dobermannhanne han är inte född här i Sverige så han är kuperad, jag kan inte se mej mätt på denna vackra hund, han rör sej lite royal eller hur man ska säja och husse och hund är som klippt och skurna för varandra:D!!
Du kanske skulle springa Göteborgsvarvet i sommar som du tränar, det är många idioter som inte tränat någonting alls och som springer den med påföljd att dom faller ihop, men du är ju vältränad ju:D
Kalla mig vek, men tycker det är för långt på asfalt, har ju foten att tänka på med.
Jag springer mest för kondisens skull och är ju eg sprinter.
Men det blir väl nått 5 km lopp och nått mil-lopp om foten håller iaf. (mest för att det är kul)
Väntar på tid till MRI nu och är mycket spänd på vad resultatet blir.
Någon som är bosatt i Skåne som med skall tävla i sommar för gärna hör av sig om de vill ha sällskap.
Funderar på, Lundaloppet, Blodomloppet, Malmömilen och Pålsjöterrängen.
Datum här: http://loppen.se/lopp/
Finns det inte en Tjejmil med:D? Ja Göteborgsvarvet är ju på asfalt och en halv maraton och sen är det skönare att springa på mjukare mark med faktiskt:D
Näää vek är du då rakt inte Anette tycker du är stark jag;)!
Har just kommit in från morgonsolen på balkongen, Lollo och jag har suttit och gottat oss där ute en stund med en kopp kaffe men så börjar solen att försvinna tyvärr, men det är underbart den stund som blir nu:thumbs:
Ja visst är det! 
Hela helgen här har varit fin och jag har varit ute o gått lite varje dag o lapat sol. 
Har precis satt i mig en hel glasstårta för att fira lite. (Oops!)
Fick resultatet på min MRI i dag och är så glad så. 
Ledbandet har läkt bra, alla brutna ben är helt läkta. Det enda som syntes var en himla massa vätska i foten vilket betydde inflammation.
Jag skall nu gå på Celebra, dubbeldos i 15 dagar.
Har väntat på resultatet sen skärtorsdagen och det har varit måååånga tankar.
Läkaren gav mig två alternativ. Det ena var att vila så skulle inflammationen läka ut fort.
Det andra var att (han såg på mig att detta med vila inte var nått för mig :mrgreen:) fortsätta att träna som jag gjorde vilket skulle förlänga läkningen men, det skulle läka ändå. Jag bestämde mig iaf för det sistnämnda. Tar ju Celebra nu med som förhoppningsvis hjälper till lite. (hoppas det med tanke på vad dom kostade)
Han lovade mig iaf att jag skulle bli helt återställd. Han fann inget i foten som tydde på nått annat.
Fan så nice!!
Har inte ens vågat tro på detta. Var helt säker på när jag hoppade runt här på kryckor att det var både färdigsprungit o färdig tävlat för min del. Nu skall jag vara så rädd om mina fötter.
Fötter ska man vara rädd om Anette, vad bra att du kommer att bli helt återställd och som vanligt igen:thumbs:!
För min del så är det som det är, jag ska kanske få boendestöd 1 gång i veckan nu för att klara städning och att handla, jag vet vilka alternativ som finns och jag vägrar ha hemtjänst är inte pensionär ännu på en del år så jag går in för att så småningom få personlig assistans innan 65 år:D
Tack! 
Hoppas att det löser sig för din del med. Hade jag bott närmre dig så hade jag gärna hjälpt dig. 
Tack;) ja det är ju liiiite långt att åka ja, men det löser sej nog:)
Inget kul väder här idag, det började bra i morse men nu regnar det ute, ska ut med Lollo snart och hon avskyr att bli blöt om tassarna:lol:
Vi klarade oss utan regn, men blåst fick vi så det blev över. :?
Givetvis så har jag försökt motionera bort den där glasstårtan idag men vinden vann med 10-0 över Anette.
Fast att hoppa studsmatta i halvstorm är säkert bra träning det med. :mrgreen:
hehe motionera bort glasstårtan, ja det behövs nog om man smällt i sej en hel själv:D
Jag behöver gå ner i vikt fast än att jag inte väger så mycket nu, sa det till min syster och hon trodde jag fått knäppen totalt för om jag väger 60kg och är 175cm i strumplästen så kan jag ju inte vara överviktig men så är det. Jag har tappat ca 25kg muskler men fettet försvinner ju inte för det, det sitter allt kvar på plats:lol:
Ja 60 kg är ju inte mycket på den längden. Enligt BMI till gränsen till underviktig. Ja där ser man vad muskler gör.
Lite kul att det inte stämmer alltid med BMI. Själv ligger jag med på gränsen till underviktig men brukar få höra tvärtom att jag verkligen ser vältränad och lagom ut.
Gjorde ett hälsotest för några år sen där resultatet blev 5 kg undervikt. Men att jag kunde gå upp 10 kg utan att bli överviktig.
På det säger jag nej! 10 kg på mig (om vi nu inte pratar rena muskler) skulle göra mig fet. Troligen så tänkte dom BMI där med utan att alls ta hänsyn till individen.
När min äldsta son gick bort så gick jag ner jättemycket i vikt vägde bara 56kg och såg förskräckligt mager ut då hade jag ju i alla fall mina muskler kvar den tiden.
Det är konstigt att de inte tar hänsyn till individen när de mäter det där BMI för jag är rätt mycket överviktig fast än att jag inte väger mycket, människor har också olika kraftiga benstommar men det tas det inte heller hänsyn till konstigt nog för en tunn benstomme väger mindre än en kraftig.
Nu äter jag för mycket och i perioder kommer jag in i glassberoende och även godis och just nu är det så, inte bra alls då jag får mera problem om jag väger för mycket när musklerna är så svaga, sen har jag fullständigt snöat in på Mildas smör med rapsolja i den är som Bregott och är ju supergod:lol::lol:
Får beklaga sorgen.
Sånt är aldrig kul att läsa och jag förstår din viktnedgång i samband med det.
Jo det där med att snöa in på saker vet jag hur det är. Och glass som är så gott. Kan lätt äta en liter rakt upp o ner. Glufs. :mrgreen:
Har i dag beställt nya löpskor. Blev ett par Saucony Guide 5 som jag länge velat testa.
Lite väl mycket rosa för min smak men tycker den är snygg ändå. 
http://ecx.images-amazon.com/images/I/51jeozQDHmL._SL.jpg