hur stora borde äppelsnäckor vara innan man kan börja flytta på dem?
Jag flyttade mina snäckor mellan karen sen de var nykläckta, och till nya ägare från och med 0.5 cm.
Självfallet vill ingen ha så små snäckor, så de som köpte önskade en storlek på 1.5 cm och uppåt (och det gick också galant).
Problemet med att byta kar och ägare verkar snarare vara med vuxna snäckor. Ju större de blir ju svårare är de att flytta ![]()
tack =) för ja har väll lite över 100 äpplen nu och 5 äggklasar på g… :P. tur man har en masssa alger ![]()
det verkar bara vara jag som aldrig kan få bebbar på äpplen :x
du behöver en hane och en hona…
Och rätt foder, temp, luftfuktighet, luftspalt osv.
Mina vägrar lägga ägg nu när jag inte är lika snäck-vänlig längre ![]()
(bra för mig, som inte har plats med bebisar)
haha konstigt för ja har alldeles för kallt ingen luftspalt nästan och matar mäst för räkornas skull :p… men jaja mina va väll pilska ![]()
av 10st tycker jag nog det borde funnits iaf 1 av varje
Hahaa…
Ja det borde det…
Då skulle jag kolla maten som första alternativ.
Alla mina jag hade tidigare krävde mycket mat i form av grönsaker,
Broccoli, morötter, ärtor och bladspenat matade jag med varannan dag…
Och i och med att man matar så mycket så behöver du kolla på ett bra filter och som vanligt byta 20-30 % vatten
varje vecka…
Men det där kan du redan…![]()
Sedan parade de sig lite i cykler…ett tag fanns det 4-5 klasar i taket och vissa tider inga alls…
Tack för det…
Mitt inlägg var bara menat som ett skämt…
Men hur menar du med luftfuktighet?
Om du har ett utrymme precis ovanför vattenytan och det avdunstar vatten till detta…
Hur kan du då styra luftfuktigheten i detta utrymme?
Jaha
Haha.
Mina snäckor lägger inte kokonger om jag inte har täckglas eller ramp. Inte heller om jag har ramp/täckglas, men under 23 grader varmt. Det måste bli små droppar på rutan i luftspalten… Annars kläcks inte heller kokongerna (kanske därför de inte lägger då?).
Det går alltså bara att reglera luftfuktigheten om du har någon form av topp på akvariet
Glas eller heltäckande armatur, i kombination med varmare vatten än luft.
(Mina snäckor är kanske konstiga. Men när jag lyder “reglerna” kommer äggen som ett brev på posten)
Då förstår vi varandra…![]()