Har en liten fundering… Snäckor och salt brukar ju inte vara bästa vänner… (“vanliga sötvatten”) Så jag undrar om det är någon som har förslag på snäckor som tål bräckvatten? Ja förutom Neritina snäckor som jag redan har. “tiger/onion & zebra”. Dessa är välldigt bra algätare och håller rutor osv städade men skräpar ner nå ofantligt och äter tyvärr inget annat. Så jag skulle behöva ha något som fixar “problemet” Dvs äter allt “skräp” efter dom OCH fiskarna.
Men inte nog med det… Dom måste vara “o-ätbara” för kulfiskar (“fig´8”) Hitils så har det bara funkat med Neritina och sandsnäckor i det karet.
kommer detta bli omöjligt?? :scratch:
Inte är det lätt inte, du behöver ha snäckor som kulfiskarna inte kan krossa, men sandsnäckorna käkar ju upp skräpet efter fiskarna, behöver du andra snäckor då?, fler sandsnäckor kanske:)!!
Hehe sambon kör en odling på sandsnäckor S så det är gott om dem… Men tål dom bräckvatten??
Har för mig att dom klarar iallafall upp till 10 promille salthalt så ja bräckt klarar dom. Riktigt tåliga krabater det där.
Men då är ju problemet löst, i med ett gäng sandsnäckor:D!!
Åhh vad glad jag blir!
Då ska jag sno flera snäckor av han
Vilken tur att det finns folk som kan!
:beg:
Gör så du, han märker nog inte att det fattas en näve sandsnäckor;)!!
Haha nää. han lär ju inte göra det
Funderar på att ta några “svarta” så dom syns i den ljusa sanden
ja när man nu får syn på dem hehe.