Som ni kanske förstod av titlen så e jag ute efter nån sör lite räkvänlig fiska till mitt akvarie… jag vill att mina räklingar ska överleva! om de e någon som har några tips är jag extremt tacksam!
Jag måste nog vara en partypooper nu ![]()
Så som jag har upplevt det, så minskar räklingarna drastiskt oberoende av vilken fisk du väljer, eftersom i stort sett alla fiskar äter räkbebisar.
Det kan gå utmärkt om du har mycket växter, mossa och flytväxter.
Rasboror är ganska trevliga och små
Kolla upp det, du.
Räksäkra fiskar har disskuterats mycket i olika trådar. Denna tråd innehåller en hel del tips
http://www.redbee.se/showthread.php/4720-Önskar-tips-om-de-bästa-fiskarterna-till-ett-räkkar!/page2?highlight=�nskar+tips
Jag vet att Boraras uropthalomides är räksäkra åtminstondet till 99,9%, jag får mycket yngel på mina WP och jag har inte särskilt mycket växter i karet heller, så även Boraras naevus( före detta petchnoi) jag har gott om räklingar i det karet med, mina hannar börjar färga ut nu och de är fortfarande under 2 cm, kan försöka ta några foton av dem under dagen de är otroligt vackra:D!
I den tråden i länken står det Kuliiålar, de äter faktiskt levande foder om det finns tillgång, det vet jag av egen erfarenhet sedan mycket länge:)