Små fina fiskar till mitt 230 liters räkakvarium?

Som ni kanske förstod av titlen så e jag ute efter nån sör lite räkvänlig fiska till mitt akvarie… jag vill att mina räklingar ska överleva! om de e någon som har några tips är jag extremt tacksam!

Jag måste nog vara en partypooper nu :frowning:
Så som jag har upplevt det, så minskar räklingarna drastiskt oberoende av vilken fisk du väljer, eftersom i stort sett alla fiskar äter räkbebisar.
Det kan gå utmärkt om du har mycket växter, mossa och flytväxter.

Rasboror är ganska trevliga och små :slight_smile: Kolla upp det, du.

Räksäkra fiskar har disskuterats mycket i olika trådar. Denna tråd innehåller en hel del tips :wink: http://www.redbee.se/showthread.php/4720-Önskar-tips-om-de-bästa-fiskarterna-till-ett-räkkar!/page2?highlight=�nskar+tips

Jag vet att Boraras uropthalomides är räksäkra åtminstondet till 99,9%, jag får mycket yngel på mina WP och jag har inte särskilt mycket växter i karet heller, så även Boraras naevus( före detta petchnoi) jag har gott om räklingar i det karet med, mina hannar börjar färga ut nu och de är fortfarande under 2 cm, kan försöka ta några foton av dem under dagen de är otroligt vackra:D!

I den tråden i länken står det Kuliiålar, de äter faktiskt levande foder om det finns tillgång, det vet jag av egen erfarenhet sedan mycket länge:)