Hej hopp,
Tänkte bara om någon mot förmodan har nåt tips på att bli av med skivsnäckor?
Har malaysiska sandsnäckor och äppelsnäckor i samma kar så kan inte släppa ner snäckätande fisk eller snäcka ![]()
Tack för titten!
//Alex
Hej hopp,
Tänkte bara om någon mot förmodan har nåt tips på att bli av med skivsnäckor?
Har malaysiska sandsnäckor och äppelsnäckor i samma kar så kan inte släppa ner snäckätande fisk eller snäcka ![]()
Tack för titten!
//Alex
Man brukar ju rekommendera att man drar in på matningen eftersom de festar loss på överbliven mat, men de lär ju ska stjäla mat av de andra snäckorna ändå. Kan inte komma på annat än att plocka de du ser för hand, helt enkelt.
Tack för svar och ja det är typ vad jag kommit fram till också, det är snålt med mat redan nu så vill inte dra ner mer ![]()
Jag brukar lägga ner en rå avsköljt gurkbit som jag stikker en tesked i så den stannar på botten, sen är det bara att plocka o plocka…o lägga tillbaks dem du vill ha kvar.
Stort jobb o ha inte samma gurkbit i för länge, jag låter dem ligga i 2 dagar max … har gjort missen o glömt en i o den bliver rätt slemmig… fast snäckorna gillar den då med , men det kommer en massa gegga som man inte så lätt får upp ur karet.
Hoppas att du bliv av med dem.
Mvh Pia
Ja juste va smart. Kom precis på att jag sett samma sak med salladsblad. Tack ![]()