Ska dra mitt strå

Hej jag ska väl presentera mig …

Micke Bernkert heter jag är nyss 33år bor i gävle med sambo och våran hund (plus mina räkor samt fiskar.)

jag börja mitt akvarie tid vid 15år och då gällde det bara rovfiskar från red tail till paron hajar samt syd amerikanska hajar… sen gick jag in en sväng i ciklid gänget… tröttna och skaffa mig malar— sen ovanliga fiskar…Min handlare i stan tog in allt möjligt och jag köpte allt möjligt…

sen fick min handlare in krokodil av typ glasögon kajman… jag blev tokfrälst gav bort alla fiskar och gjorde om mitt stora akvarium och handla in den… efter det började jag med reptiler kameleont till massor av ödlor…

Sen blev mitt yrke allt och jag börja resa och lära mig allt om bartending…sen öppna vi en seriös Bartender skola på kos…

Har väl utbildat över 250st elever…

sluta sen i krogvärden och börja på ericsson…

Enda hobbyn jag håller på med var att jag spelar Amerikansk Fotboll…
Så en dag gick jag hem till min lagkamrat och såg han hade ett akvarium med krabba och räkor5 samt fisk…
Han såg att jag blev sold och sa du jag har ett akvarium i boden som du kan få låna… vips samma dagt stog det akvariumet igång hos mig samma dag…JAG VAR SÅLD IGEN…

MIN SAMBO BLEV EJ SÅ GLAD NÄR HON KOM HEM …glömde fråga henne först he he…

skaffa fisk och sen körsbär samt en gabon…
hitta detta FORUM och blev mer biten (kollar detta forum v arje dag minst 4 gånger)

Bestämde mig att göra ett akvarium till med bara räkor
och vips stog ett till akvarium och än en gång glömde säga till sambon…opsss
ETT TILL OCH DU ÅKER UT SA HON ALLVARLIGT…

Men nu är det igång så nu väntar jag bara på bättre väder så ska mina WP få tigrar som sällskap,

Nä nu räker det:P:P:P:P

Lättare att be om förlåtelse än tillåtelse :wink:

kan jag lova låg länge på minus…Men det är det värt

Been there, done that… :lol:

haha Välkommen :smiley:

Hahahaha… :lol:

Nice!

Välkommen! :slight_smile:
Du får väl försöka få henne intresserad… :wink:

Bartender? då måste du haft väldigt bra betyg i högskolan då va?:slight_smile:

Haha, rolig historia du hade ang. akvaristik:)

Visa henne några vackra och färgglada räkor och fiskar så kommer hon nog också bli såld ska du se;) Lycka till!

A, juste, Välkommen får man la säga med! hehe:)

välkommmen =)

Välkommen hit och tack för skrattet :lol:

Välkommen hit Bernkert.

Jag har också haft paronhajar , synodontismalar, tangnikaciklider - ja allt möjligt i perioder en gång i tiden. Nu är det bara räkor som gäller, de är sååå intressanta och roliga.:thumbs: Stort välkommen, försök få sambon intresserad med. Hon kanske gillar växter? - det finns många snygga mossor.

välkommen :slight_smile: tror inte du blir utslängd om du skaffar ett kar till :wink:

Har redan börjat planera ett inköp av ett 30l ha ha…

köp det. köp räkor, å säg det e till henne :lol:

om du skall bli lika fullläst i ett arbete som jag är i bartending får du stanna i ett par år i skolan …Det är mer än bara blanda en drink om man är en SBG Bartender…

Och vad menas med de? SBG menar jag… (nyfiken)

SBG står för sveriges Bartender Gille

he he idag kom jag hem med “ett” nytt akvarium tjejen lova mig att jag fick skaffa ett nytt akvarium om jag bytte det som stog där på 160l mot ett annat det är ju samma plats sa jag :evilgrin::evilgrin::evilgrin:

så idag kom jag hem med en akvariehylla med tre akvarium a70liter 1 är delad på två…suck sa tjejen för det tog ju ej mer plats…yippi sa jag bytte ett mot fyra ha ha ha

haha hon kommer nog tänka sig för hur hon formulerar sig innan nästa deal ni gör hahaha

om att hon kommer nästan så det blir kontrakt skrivning med alla kryphål…

Men nu är jag nöjd nu ska det inskaffas lite olika varianter

Hahaha…känner igen det där.:D…och Välkommen !

Inga fler akvarium…sa maken…Eller …Så får du byta ut ett.
-OK. Drömmmen är ju ett Cocoon…men det får ju inte plats på köksbänken…Hmmmmmm.

-Om du snickrar klart Bastun så kan vi ställa in ett nano på byrån i badrummet…
…Det är ju så rogivande… Korgstol.Öl.Bastu.Nano…
…Ja, han tog betet:hehe:.