I kategorin macrobilder så hänger jag med och visar upp lite smått.
H.
I kategorin macrobilder så hänger jag med och visar upp lite smått.
H.
Fick ett ryck och tog lite bilder när jag fick syn på en av PRL räkorna sno runt i karet med rund mage.
Bilderna är från mitt 120cm hightech växtkar, så det blev någon bubbelbild också.

En av invånarna- Amano räka

En red crystal PRL med romkorn. Honan har gått här i karet i en månad nu och jag håller Ph på 6,3 med
trycksatt CO2 och regulator. Får nog räksäkra insugen inom kort så kanske dem får växa upp.

Bra bubbel på bolbitis heudeloti - 108watt per 200liter vatten.

Till och med Cryptocorynnerna bubblar på kvällen.
H.
Kul du börjat plåta macro ![]()
Du skulle behöva ett redigeringsprogram där du jobbar lite med bilderna.
Jag tog mig friheten att skärpa upp din bild på Amanon och ta bort lite av det “mjölkiga” i bilden. Tog ca 10 sekunder och jag tycker bilden genast blev distinktare.
Trevliga bilder. Andra bubbelbilden gillade jag extra mycket…
Mycket bra bilder så jag ber att få gratulera dig!:thumbs:
Jo, tack. Macro gluggen har jag haft ett tag nu och provat plåta lite, men det krävs en hel del ljus märkte jag, så det har inte blivit så mycket närbilder just.
Bilden du redigerade ser faktiskt distinktare ut om du säger, men jag har aldrig riktigt satt mig in i bildredigeringsprogram. Photoshop 7 som jag har är bara så avancerad. Om du har bra tips på enkla lösningar så kan det vara intressant.
H.
Tack Daniel, kanske jag skall satsa på bubblor istället då dem håller sig mera still än räkorna. hehe
H.
Tack tack, kul med feedback.
H.
Jag har heller aldrig lyckats lära mig photoshop utan använder [u]picmonkey.com[/u] som är så mycket enklare och dessutom ligger online och är gratis. Jag har betalt några dollar för att få alla funktioner i programmet. Behöver du tips i detta programmet så fråga mig gärna.
Jag provade lite picmonkey, och det var lite kul. Dock lyckades jag inte spara bilden särskilt bra, eller alls faktiskt, den hackade i nerladdning till datorn igen.
Skall man registrera sig för att det skall fungera?
Sen kikade jag tidigare på någonstans där bilder är bra att spara och länka till. Har använt gamla bloggen jag inte uppdarerar längre men den är krångligare än någonsin. Hur fungerar flickr? någon som har konto där som kan rekommendera.
några nya bilder som jag tog idag.
H
Provade att skapa ett flickr konto men den verkar vara kopplad till yahoo och framförallt skall det kopplas till ett mobilnummer, vilket jag inte är direkt intresserad av att göra. Kan man kring gå dessa personliga kopplingar på något sätt?
H.
Jag har Flickr och har inte kopplat det till mitt mob.nr. Flickr är nog en av de bästa, om inte den bästa, lagringsplatsen för högupplösta bilder.
jag har sett att du sparat dem där och fick tanken därav att lägga upp dem hos flickr
tydligen behövs ett yahoo konto och det må väl vara, men hur kan jag gå vidare utan att lämna mobilnummer?
login länk.
H.
Crystal Red Pure Red Line af Alnö
Satt och lekte lite med de tomteröda räkornas bilder på picmonkey och trollade till dem lite.
När man ser orginalet så blir den omgjorda bilden lite väl onaturlig. Å andra sidan är dem ju tomteröda tider i skrivande stund.
H.
Trevlig med fler som postar lite bilder här… God fortsättning
Tackar
Canons enklare digitala systemkamera, med Tamrons 90mm macro objektiv. Och kamerans inbyggda blixt
H.
Provade photobucket!
Dock känns dem lite överdrivet kommersiella, erbjudandena trycks upp i rutan ideligen.
Ingen som vet hur man loggar in på flickr utan mobilnummer?
H.
Men du har Yahoo konto också, kräver inte den ett mobilnummer?
H.