Namn: Shrimp-Visions
[b]Länk: http://www.shrimp-visions.de/epages/62020582.sf[/b]
Beskrivning: Från ett värde av 200,00 € får FRI frakt! ej Express
Namn: Shrimp-Visions
[b]Länk: http://www.shrimp-visions.de/epages/62020582.sf[/b]
Beskrivning: Från ett värde av 200,00 € får FRI frakt! ej Express
Skitbutik! Ersättter inget vid DOA och glömde en räkart som de sen vägrar skicka, blir väl för dyrt för dom så de blir pengar tillbaka istället… Klantskallar som inte direkt är trevliga. Vattnet var 15grader vid ankomst, 2dgr leverans.
Hoppas några räkor klarade sej i alla fall. Vad blev det för spännande?
Skickar dessa till Sverige nu för tiden? Ser inte att det står Sverige någonstans under “Zon 1” vilket verkar vara enda alternativet… Låter förvisso även en aning riskabelt att dom inte ersätter DOA förstås. ![]()
Ofta gäller inte DOA när Tyska webbshoppar skickar till utlandet, utan bara inom Tyskland!:roll:
Thaifighter
Köpte av dem en gång o fick hem skit rent ut sagt!
Vet att många är väldigt negativa till Rendo, men dom kör väl i alla fall med det? Beställde därifrån och dom hade åtminstone skickat med papper osv angående det, sedan hur lätt det är att få rätt eller få nåt tillbaka är ju en annan sak:lol: Men alla levde och mådde fint så jag behövde tack och lov inte testa det;)
Aha, ja det lät ju inte så lockande då precis! Var det några speciella “finräkor”? Såg att dom hade erbjudande på Deep Blue Tiger just nu, men känns väl inte som dom lär klara frakten super i det här vädret…och med Dhl… Och dessutom om det är kass kvalité. Det är väl det som är lite problemet med Rendo och Shrimpvision…att kvalitén inte är någon höjdare när man börjar kolla finare räkor. När jag beställde var jag bara ute efter billiga amanos så då tycker jag inte det är något problem.
Beställde Hongkong black, dessa var lastgamla och inte svarta över huvud taget…
Alla var ca 3cm och dog inom ett par månader av ålder!
Usch vad tråkigt, vilket skit!
En del räkswebbaffärer visar bara bilder på sina finaste räkor, eller så redigerar dom bilderna för att dom skall se färggladare ut än i verkligheten!
Så dom man får i brevlådan är oftast blekare än på bilderna!:roll:
Thaifighter
Jag håller med för ofta så är bilderna fotoshoppade för att se färgglada ut och det stämmer inte med verkligheten, om man tittar på blåa räkor ser man oftast det då det är mycket blåstick i bilderna tex.
För drygt en månad sedan beställde jag ett paket 10 stk. taiwanbee räkor ( 2 stk. BB , 2 stk. KK , 2 stk. blå mosura , 2 stk. extreme black och 2 stk. wine red ) utav en kvina från Hamburg som jag hitadde på E bay. Det tog två dagar för räkorna att komma fram. Det fanns utöver dem jag beställde 2 stk. panda. Hon skickade heat pack i en låda av frigolit i pet flaska. Jag är mer än nöjd. Räkorna kostade 50 Euro plus 27 för frakt. Om någon är intresserad kan man hitta hene på E bay under namnet Taiwanerin och det här är hennes e adress : taiwanerin@gmx.de och hennes namn är Ruth Dormann…
H.
Josseeta
… glömde säga… nu efter en månad , någon dag mer går 2 wine red och en blå mosura med egg. Det är min första erfarenhet gällande taiwan räkor. Vi får se hur långt jag lyckas med dem…
Jag har oxå ett gäng snowwhite / C R / B SSS med taiwan gener från en medlem från Redbee som har blivit mycket fina och stora och jag väntar när som helst att de får egg… mycket roligt här hemma (: