Hej alla trevliga
jag undra om man behöver göra nåt extra med rötter som man köper från djur affär eller bara lägga i akvarium?
tacksam för alla råd och tips…
mvh
Kevin
Hej alla trevliga
jag undra om man behöver göra nåt extra med rötter som man köper från djur affär eller bara lägga i akvarium?
tacksam för alla råd och tips…
mvh
Kevin
Bara att skölja av och stoppa i akvariet.
ok tack så mycket…
Bara ett litet tips !
om du inte vill att ditt akvarievatten ska bli missfärgat så bör du blötlägga i hett vatten under ca. en vecka eller tills vattnet är helt klart.
Jag brukar lägga träbiten i en spann och hälla på kokande vatten tills det täcker, sen byter jag vatten en gång om dan tills det inte längre är missfärgat.
Hej. Du kan få “problem” med att roten är torr o då kan den flyta. Detta åtgärdas med att lägga i blöt, man kan tynga ner roten, fast då ska man verkligen ha koll på att det inte är något som kan krossa glaset ( lägg inte en sten löst ovanpå… kan gå illa) kan ta ett tag att få ner roten…
Som skrivit ovan, kan få “missfärgning” av vattnet, vissa tycker att det “ska vara så” andra tycker att det ser smutsigt ut…
Kan komma vitt “geg” från roten, Amsistrus malar o liknande malar/djur som äter av rötterna tar oftast bort detta. Går att skölja o skrubba bort oxå.
Hoppas att du blir nöjd… finns så många duktiga som inreder sina kar så fint… kan sitta o titta på sådanna foton i timmar… fast får aldrig till det så fint själv =)
Må gott
tack för tipset det stämmer med vad ni ha skrivit, jag får ta ut det och skrubba det vita geg när rötter är mättad
ha det gott