Du blir bara bättre och bättre på datorer…och räkor.
Nu hoppas vi att hunden inte hittar Fluffen som står på nedkylning
utomhus.
Du blir bara bättre och bättre på datorer…och räkor.
Nu hoppas vi att hunden inte hittar Fluffen som står på nedkylning
utomhus.
Jag håller tummarna :mrgreen:
6-7 timmar måste det tyvärr stå kallt som i ett kylskåp hoppas det löser sig med fluffen så inte hunden prov smakar ![]()
Vi tog en promenad så fluffen fick gå in i kylen för säkerhets skull;).
Varför är det viktigt att den står i 6-7 timmar:?:…nyfiken. Är det för att den ska bli tillräckligt kall…eller måste smakerna “blomma ut”. eller…
Räkorna mår jätte bra, tur :mrgreen: dem har til och med omsat skal :D:D:D:D
Jag såg just den med rom :D:D:D:D:D
I dag såg jag 9 st av 10. Vilken tur att det inte gjorde nogonting med färgat grus :rolleyes:
Du blomman, du har ju glömt att visa oss ditt fina rosa kar när det bor räkor i dej ju:D:D:D!!!
Hur ser rosa kiselkross ut? Tumlat låter bra:thumbs:, runt och fint.
Pekoltia,(eller nån annan,) var köper man det?
Tömmer just nu ur det rosa färgade gruset.
Utvärdering; 4 av 10 WP fans kvar.
Om det beror på färgade gruset eller nybörjar-skötseln får vi veta på sikt.
Edit;
PS Blir inge mer färgat grus nu. Barnen fick prova blått och rosa varsin gång.
MollyYngel och elefantsnäckor blev det ingen skillnad på. White Pearl och dassiga CB gillade inte gruset.
CB går nu på soil och WP får Jula sand…eller rosa kiselkross (låter naturligt) om det nu går att köpa.Till en rimlig peng. Tips?
DS Mamma Bladet
rosa kiselkross brukar man använda i trädgårdsgångar och så så kan tänka mig plantagen, granngården eller andra ställen som har trädgårds grus…det är oftast billigare att köpa grus på sånna ställen med ![]()
Tror ett företag som heter Flisby har rosa kross, men ganska grov och kantig. Såg det på Blomsterlandet. Undrar om det inte var rosa marmor, och då är det ju fullt med kalk.
Annars får ni väl köpa stora rosenkvartsbitar och krossa den - nä, blir ruggigt vasst.
Det finns ett företag, jag tror det är i Bodafors, som heter Geoloco eller något liknande. De brukar sälja stenar till museibutiker och liknande. Stenen är inte jättedyr dyr från början, butikerna gör häftiga påslag. Undrar om han kan hitta mer finkornig rosenkvarts. Mer rosa sten än så är väl svår att hitta.
fram med cementblandaren och kör den till den inte är vass längre!
Hmmmm, vem har en cementblandare stående då Clas;):lol:??
Vi har en, så Bladet och Blomman kan låna den;)
Ska bli kul att se hemtummlad rosa kiselkross, kanske kan bli en ny säljidé hemtummlad rosa kiselkross:D:D!!!
Det är väl inte så troligt att de gör sej besväret, men det går i alla fall;)
Vilket gulligt akvarium!!! ![]()
Gick inget vidare med rosa grus :(:oops::rolleyes:
3 white pearl kvar, resten döda ![]()
Har sand i stället
Går bra (hitills:evilgrin:)
2 räkbebisar hittade vi i botten på hinken då vi bytte grus :P:D
Såg att Akvarie Deco eller vad dom heter hade rosa natursand, jag kollade den i zooaffären och det är nog rosa kisel, naturlig var den i alla fall:D!!
Synd att du miste så många räkor Blomman, men du visste att det kunde bli så redan från början, men Saga har kanske några till du kan få om du frågar snällt:D:D!!!