Blommans sand behöver inte vara färgat, det kan vara rosa marmorkross som är tumlat,
ett annat alternativ är rosa kiselsten krossat och tumlat:D:D!!!
:thumbs: Jättesnyggt
Söt bläckfisk oxå :lol:
Alla är vi barn i början:D
56L är mycket riktigt fyllt med rosa marmorkross (Hornbach,sthlm).
Det var tänkt lite hårdare med sikte på Sulawesi. Jag(mamma) gjorde missen att stoppa i Platy som inkörningsfisk. Dessutom fick barnen välja individerna…så nu väntar jag på att de ska tröttna:evilgrin::evilgrin:…Verkar ju inte så…
20L var fylld med blå sand yngel & Tylomelanior. Det byttes till ett 31L cocoon med soil…Men jag var inte snabb nog att plocka undan de tomma karet från diskbänken.
Huxflux var det fyllt med rosa sand, BrommaZooMarknad (ja, färgad hon vet att det troligen inte funkar). Men enligt påsen så ska det va OK och ibland måste man få prova själv.
Hon har själv läst varnings-trådar om tex svart färgad grus.
Hon har rådfrågat personalen som sålde.
Hon är medveten om att “gemeneman” på akvarieaffärerna inte kan räkor.
Hon har läst på påsen.
Det fins omflyttningsakvarier hemma.
Vi håller tummarna, och just detta grus med körsbär kan ju faktiskt funka:cool:
Man måste få prova sina vingar ibland.
Bladet, Blommans Mamma
Jättefint, dekorativt! :thumbs:
Tycker den där blåa bläckfisken var snygg.
Det är ju synd att vissa elefanter är sådana växtätare. Men rosa postisar som jag såg där är minst lika snygga dom.
Tycker hon ska testa speciellt när hon varit duktig och läst på och allt…ibland måste man få testa själv ![]()
Det e klart att man ska testa sig fram
Ville bara ge ett litet varnande finger om fägat grus om hon inte visste det
Så det inte blir massa tårar och besvikelser pga av okunskap
Men nu vet juh lilla Blomman riskerna med gruset
Så då blir det hela situationen annorlunda ![]()
Hoppas också att det går vägen för henne ![]()
All LYCKA till Blomman!![]()
Fy bubblan sicket sött alias föresten ![]()
Värme
Jag menade också bara väl, ville bara hjälpa till. Lycka till Blomman ![]()
Tack! Saga white pearl trivs värkligen ![]()
Dem simmar runt,runt ![]()
Specielt till den med rom :mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen:
Du får tacka varje vecka genom att byta 20% vatten åt räkorna.
När/om det blir för jobbigt så kan du lämna tillbaka dom.
Självklart vi håller just på med vatten byte ![]()
Just nu ser jag 4 stycken räkor.
Vi vann ett Sponge filter, på ett akvariemöte ![]()
Det är en räka som simmar hit och dit hela tiden ![]()
Jag har 48 sulawesi (elefanter) var av 17 är mini-bebar
![]()
I min 56L!
48 Elefanter:shock::shock:!! Vad har du tänkt att ha alla dom till:D??
Efter som dem äter växter blev alla samlade i 56L…hhmmm kanske får sälja några ![]()
passade på att räkna igenom allihoppa vid vatten bytet
(56L)
Vad är det för färger på dina elefanter Blomman?
Tycker helt klart du kan sälja några om du tycker de blivit många så får du ju pengar till lite annat kul ![]()
i 56L akvariet var det:
[ul]
[li]5 st skal-svart…kropp-orange Tylomelania sp Orange[/li][li]2 st skal-svart…kropp-svart ev med vita små prickar Tylomelania sp Towutensis[/li][li]3 st skal-Brunt…Kropp-ljusgul[/li][li]6 st skal-Brungrön…Kropp-ljusgul[/li][li]2 st skal-Brungrön…Kropp-gul m svarta streck[/li][li]11st skal-svart…Kropp-gulgrön[/li][/ul]
[ul]
[li]2 st minibebbar skal- svart/vinröd (troligen sp Towutensis)[/li][li]17 st minibebbar med svart skal kroppsfärg-?[/li][/ul]
Minibebarna var så små och söta så det gick inte att se kropps färgen :mrgreen: (elefanterna)
Mamma gjör fluff en dumle och en polka-marabo,måste man värkligen vänta 8 timmar? Amda?:mrgreen:
Vi ställer våran i snön :mrgreen:
Yes!!! jag fick en hel stjärna (räkyngel):mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen: