Rosa posthorn
10kr/st och 30kr frakt
Har ändrat i annonsen
storlek???
Från halvvuxna till vuxna typ 50öre storlek
Tack för mycket vackra och välmående snäckor
+ ett stort tack för den extra som följde med ![]()
Tack själv och lycka till med dom,hoppa du är nöjd med färgen :lol:
Hur fort förökar sig dessa djuren…? är det omöjligt och bli av med dem när de väl bott sig in
Posthornssnäckor skulle jag säga är den bästa snäckan just för att de inte explosions förökar sig som tex malajsisk sandsnäcka.
De tycks anpassa sin population efter tillgången på mat och är relativt lätta att ta bort om man vill. Kan behövas rensas nån extra gång då lagda snäckägg kan vara lite svårt att se. Jag har posthornssnäckor i alla mina räkkar.
Håller med Daniel
Jag tycker inte att dom förökar sig snabbt, sen är det upp till dig hur många du kommer ha
Det är beroende hur mycket du matar
Jag har haft mina sedan jag har startat mina akvarium, och jag har inte många
Jag ser alltid massa yngel men sedan så anpassar dom sig till mängden och försvinner
Nu har jag 20st till salu
Jag är intresserad av posthornsnäckor och dina rosa är jättefina på bilden men jag har lite funderingar som du kanske kan hjälpa mig med.
Jag har just nu ett 110 l med Platys och 1 ancistrus, blandade växter, pH 7, temp 25, medelhårt vatten. Kan dom gå i det karet?
Jag tänkte inom en snar framtid (1-2 månader) starta ett räkkar på 30 liter, kan jag flytta dom dit när det karet är igång ordentligt? och hur många snäckor skulle vara lagom till detta lilla kar?
Tack på förhand.
Det ska inte vara några problem
Packade upp 5+1 ursöta rosa postisar idag. Dom såg lite frusna ut först men väl i akvariet kvicknade dom till inom 2 minuter - allihopa
och nu kryper dom runt i mitt stora kar och kalasar på alger.
Det var skönt att höra att dom lever,jag kommer att göra ett litet uppehåll med att skicka nu
Det börjar bli kallt, Lycka till med dom