Renee - lite om mig

Hejsan allesamman!

Jag heter Renee och är född 69, 41 år just nu alltså. Jag bor i en förort till Stockholm, i en liten trea, med min man, mina två barn (18 +19 år), våra två hundar, vandrande pinnar och akvarier.

Akvarier har jag hållit på med i ca 15 år, mest med ungfödare (guppy, platy,osv). Men det har aldrig funkat så bra, mycket pga att vårt vatten är surt och mjukt. Så numera har jag ett (aldrig haft så lite) fiskakvarie med diskus, tetror, L-malar mm. Dessutom har jag tre andra akvarier som mer och mer blir räk-burkar. Eftersom jag inte längre orkar så mycket som jag själv vill så har jag numera inriktat mig på att få mina akvarier fina, förr hade jag mycket odlar-burkar (i princip helt oinredda).

Jag har crystal red + black, körsbärsräkor och guld-äppelsnäckor. (just nu…)

Jag har en tendens till att agera “räddare i nöden” när jag går i akvariebutiker. Men nu är det nästan fullt i mina kar, och mer plats för fler akvarier finns inte.

Drömmen är ett stort akvarie (700 l +, med diskus och stora L-malar), de akvarier jag har idag, och mindre akvarier för räkor och ev. någon/några kampfiskar. Kanske dessutom någon mal/diskus odling… Ja ja! Dröm vidare…

Välkommen till vårat glada gäng :smiley:

Välkommen, då har du hamnat helt rätt, här kryllar det av räddare i nöden,räkfantaster mm mm:)

välkommen :smiley:

Hej och varmt välkommen! :smiley:

Varmt välkommen! Det låter som om ni har det fullt där hemma :slight_smile: Vad har du för hundar?

Välkommen till räkträsket :slight_smile:

Varmt välkommen till vårt lite halvgalna och glada gäng:D:D!!!

Tack för alla trevliga välkomsthälsningar! Känner mig verkligen varmt välkommen här!

Jo, mina hundar är två st dvärgpudlar, en svart och en aprikos. Eftersom jag gillar detta med att odla och föda upp kan jag tala om att den svarta är mamma till den aprikosa. Men inte fler hundar nu, två räcker (just nu, tror jag, … )

Har ni sett de där “samlarna” på tv någon gång? Ibland tror jag att jag har något sådant syndrom gömt långt inne i min själ!

jadå men jag samlar på kar med räkor och snäckor och fiskar istället :evilgrin:

Jo, jag gör ju det också…
Och blommor…
Och vandrande pinnar (inte helt frivilligt, de har förökat sig själva)
Och böcker…
:? :expressionless:

Låter som att det börjar bli trångt i lägenheten :smiley: men finns det hjärterum så finns det stjärterum :wink:

Välkommen…välkommen…:slight_smile:

Välkommen! :slight_smile:
Kul med fler räddare! :smiley:

Välkommen!!!