Rendo shrimp

nån som har tagit hem ifrån dom?? bra/dåligt??

finns de fler sidor med lite större utbud av räkor som är bra?

Jag har köpt från Rendo. Inga större fel på räkorna därifrån. Dock var de flesta black sakura jag köpte på en fägskala mellan svart och cola-brun(ett par var helsvarta), dessutom var alla honor!? I övriga räkor t.ex. CR grade A var fina.

Jag har även köpt från http://www.fraku-aquaristik.de/ flera gånger och aldrig varit missnöjd.

satt å gemförde lite priser å rendo var ganska dyra gemfört mot fraku på vissa arter, och fraku hade ju typ mängd rabatt

Hi
I have bought black sakura from Rendo and are very happy with the shrimp I received. They were very well packed and despite being in transit for 6 days were all alive. Im not a shrimp expert but my sakuras have good black colouring and I got male and female ones (one has eggs already). My only complaint is that they sent out my shrimp on a Thursday so my shrimp were waiting at the DHL depot all weekend. If you order from them just make sure you write on your order that you only want your shrimp sent on a Monday.
Good luck
Karen

tack:d ja tänkte ta hem lite från både rendo och fraku verkar de som just nu då priset är olika dom är billiga på några på fraku som är dyra på rendo och rendo har billiga som är dyra på fraku så de blir nog en order från varje isåfall

Ja varför inte, så länge man sparar tillräckligt mycket för att väga upp fraktkostnaden så. Har för mig att det kostade 18 euro från rendo och något liknande från fraku.

hur lång tid tog frakten då? är de där express frakt?

Nej express är det inte. Går nog att köpa hos vissa men det kostar multum. Mina paket som skickats på måndagar brukar levereras ut på onsdagar. Men det kan ju ta längre tid, särskilt om man inte är hemma när posten behagar knacka på :roll:

Hej!

Tänkte prova Rendo-Shrimp och beställde lite Red- och Black Crystals och några extra Humle räkor.
Beställningen gjordes Torsdag den 19 Juli, och jag fick omedelbart E-mail som konfirmerade att beställning och betalning (Paypal) gått igenom.
Frakten var på 18,90 Euro.
Skrev i en kommentar att jag ville ha räkorna skickade på Måndag 23 Juli.

Sen har dock inget mer hänt, men kunde se att man varit inne och tittat på min beställning den 24 Juli.

Skickade ett mail igår den 25 Juli, men har inte fått något svar!?

Verkar inte vara så måna om sina kunder precis!
Kanske dom åkt på semester?:roll:

Thaifighter

du får gärna uppdatera hur de går, har inte beställt av dom än men kanske blir de till hösten när alla andra kar kommer igång

Hvis du ikke høre fra dem så send mig dit ordre nr. så skal jeg snakke med dem, jeg forhandler deres produkter i Danmark.:thumbs:

Med venlig hilsen

Akvariebiksen
Cellovej 3
Dk-4200 Slagelse
Tlf. 27858527
http://blog.akvariebiksen.dk/
http://shop.akvariebiksen.dk
mail cl@akvariebiksen.dk
Claus Ludvigsen

Jag har skickat dej ett PM med mitt ordernummer!

Tack för hjälpen!:thumbs:

Thaifighter

Hej,igen!

Fick precis ett svar från Rendo-Shrimp at min order är under bearbetning!
Min gamla skol-tyska är dock så ringrostig att jag knappt förstår deras svar:

Schönen guten Tag,
mit dieser Mail informieren wir Sie über den Verlauf ihrer Bestellung bei uns.
Leider sind auch wir nicht frei von Glasbruch, dadurch haben wir einen kompletten Regal-Strang in unserer Anlage verloren und können daher erst wieder Jungtiere in der Kalenderwoche 32-33 abgeben.
Wir möchten sie als Kunden nicht enttäuschen, daher werden wir ihrer Bestellung ein Volumen von 10% beifügen, dieses natürlich für Sie ohne weitere Kosten.
Wir danken Ihnen für Ihr Verständnis.
Wenn sie noch weitere Fragen haben, antworten Sie gerne auf diese Mail.

Mit freundlichen Grüßen

Ihr RENDO-SHRIMP Team Germany

Något som pajat “Glasbruch” som gjort att dom förlorat hela “Regal-Strang”, och att dom inte kan skicka nya ungdjur förrän vecka 32-33!?:?
Som kompensation så ökar dom min beställnings-volym med 10 % utan kostnad för mej.

Thaifighter

Det var godt du fik et svar.

Med venlig hilsen

Akvariebiksen
Cellovej 3
Dk-4200 Slagelse
Tlf. 27858527
http://blog.akvariebiksen.dk/
http://shop.akvariebiksen.dk

Claus Ludvigsen

Ja det var bra att jag äntligen fick svar, men vad betyder “Glasbruch” egentligen eller “Regal-Strang”?:?

Är det ett akvarium som gått sönder och dom förlorat alla sina räkor som dött?
Fast jag beställde 3 olika sorter dom kan väl inte ha alla i samma kar, eller har flera kar gått sönder?:roll:

Eller har dom haft inbrott och blivit bestulna på sina räkor?:expressionless:
Finns det någon här som kan översätta?
JenL kan väl Tyska?

Thaifighter

Hej!

Dags för uppdatering och avslutning av mitt http://www.rendo-shrimp.de/ äventyr!
Idag efter 22 dagar sen beställningen kom så äntligen ett paket med räkor!:roll:
Skickades med DHL den 8 Augusti och tog alltså bara 2 dagar till min dörr, så den slutliga post-transporten var mycket snabb!

Bra packade i frigolitlåda med frigolit-chips, tempen 20 grader Celsius i vattnet.

Som jag skrev i tidigare inlägg så hade dom lovat 10 % gratis räkor som plåster på såren då det tog så lång tid,
dock blev det istället tvärtemot!?:x:roll:

Beställde följande:
8 st Crystal Black Bee Grad “A-S” för 2,99 € st X 8 = 23,92 €
8 st Crystal Red Bee Grad “A-S” för 2,99 € st X 8 = 23,92 €
6 st Hummelgarnele för 1,49 € X 6 = 8,94 €
frakt 18,90 € (upp till 10 kg)
Totalt:
22 st räkor för 75,68 € inkl. VAT och frakt

Eftersom man hade lovat gratis 10 % fler djur så räknade jag med att få ca 25 st räkor.
I verkligheten blev det dock 10 % mindre räkor än beställt!!!:shock::x
Fanns bara 6 st Red Crystals och 7 st Black Crystals förutom dom 6 Humleräkorna!

Urusel behandling av en ny kund tycker jag!!!:x

Först väntar man med i en vecka innan man meddelar att räkorna inte kan skickas pga något strul hos dom,
sen lovar man ersättning med 10 % (som jag tycker är lite snålt i sej),
för att sen till slut minska beställningen med 10 % istället, för att lägga ytterligare “salt på såren”!:frowning:

Jag kan därför definitivt inte rekommendera Rendo-Shrimp!

Ända positiva var att transporten med DHL gick snabbt, och att räkorna som anlände vid en första blick ser OK ut!
Skall nu ner i källaren och släppa ut dom i ett tillfälligt kar efter inkoppning.
Tog lite bilder av uppackningen dock hakade min kamera upp sej så flera bilder blev deletade!
Jag har även senare lite video att visa.

Thaifighter

Har du mailat om problemet?

Jag skickade mail till dom direkt igår, men har inte fått något svar!:expressionless:

Thaifighter

Återkom när du får svar av dem, får du ingen ersättningen så får vi på redbee göra en gemensam mail-aktion för att försöka få hjälpa dig få det du har rätt till.

Fick följande svar:

Schönen guten Tag,
wir konnten ihre Anfrage leider nicht zuordnen. Bitte senden sie uns eine neue Mail mit genauen Angaben. (AuftrNr etc.)

Vielen Dank.

Schönen Tag noch.

Beste Grüße
André Zarbock
RENDO-SHRIMP-Shop
Bremen, Germany

:x
Skickade dom åter ett mail med all information inkluderat fotos på räkorna, och hotade även med att sätta upp en video från uppackningen av räkpaketet på YouTube!

Thaifighter