Regnbåges räka

Du kan se sidan på http://www.redbee.se/content.php/39-Regnbåges-räka

bra skrivet!
jättebra att någon tar tag och reder ut röran!
=)

[QUOTE=;][/QUOTE]
Veldig bra skrevet. Har søkt mye info om disse og ikke fonni noe. Dog har jeg faktisk et kar med 25+ av disse og de går nå i 27 graders vann og trives bedre enn da det var 23-24 grader. Null problem og jeg synes de faktisk er flottere enn mange andre reker. Jeg har også kar med Kirsebærreker og disse er mindre hardføre enn rainbowen. Rainbowene skaper også mer liv og røre i karet sitt! Veldig festelig reke, dog har jeg ikke sett mye av dem avertert i Norge. Venter en del yngel og skal bli spennende å se hva som skjer deretter.

[QUOTE=;][/QUOTE]
ville inflika att mina oxå gå ri 27 grader o frodas fint!

[QUOTE=;][/QUOTE]
Kan ni inte uppdatera den här?
INGA av bilderna är ju ens babaulti!
Vet inte hur många människor som säger att dom har köpt rainbow som sen visar sig vara neocaridina! Alla Refererar till den här sidan och detta är ju helt felaktig info.

Dom flesta räksidor är väldigt Väldigt dåligt uppdaterade, och jag kan förstå att de är svårt att reda i detta.
Men helt ärligt så tror jag inte att de finns rainbowräkor i sverige ens.
Har aldrig sett något som skulle kunna kallas för det.

Bättre att lägga energi på att försöka reda ut alla neocaridina arter istället.

Om det är Neocaridina så skulle dom kunna korsa sej med övriga från detta släkte vilket inte är fallet, sen är de även mycket större än övriga Neocaridinaarter.

Sen att det händer mycket i djurvärden är ju faktiskt sant.

[QUOTE=;][/QUOTE]
De är möjligt att de är något annat än Neocaridina, men de är INTE Rainbow!
Får man fråga hur du vet att dem inte korsar sig?
Neocaridina blir lätt större när dom är viltfärgade.
De finns många skillnader inom Neocaridina arterna som inte är kartlagda än.
Detta är fortfarande Varken Babaulti eller Rainbow.
Läs artbeskrivning så ser du!

Jag läste den bara det att de vist har taggar på rostrumet vilket du påstår att de inte har, sen att de inte korsar sej med Neocaridinorna beror på att medlemmar här redan haft både dessa som du påstår inte är Rainbow och Neocaridina i samma kar det har inte blivit några korsningar.
Jag vet att det finns många olika arter av räkor som inte fått eget artnamn än, så är det med Caridina sf. babaulti och så är det även med Caridina cf. cantonensis där faktiskt även cantonensis inte ett artnamn.
Om vi hårddrar detta då så är inte heller Caridina sf. babaulti var. green någon babaulti då utan en Neocaridina och vi kan ta resten av de här räkorna med och sätta etiketten Neocaridina på och då blir det Neocaridina sf. babaulti var. någonting.

För övrigt så har jag både vilda Neocaridina davidii och olika färgvarianter av den det är ingen storleksskillnad på de vilda gentemot de andra vad jag har kunnat se så länge jag haft räkor.

Efter som att du nu har “riktiga” rainbow så kan du ju lägga upp en bra bild på dem med.

[QUOTE=;][/QUOTE]
Tack Peckoltia! för ett bra svar:thumbs:

[QUOTE=;][/QUOTE]
babaulti och så är det även med Caridina cf. cantonensis där faktiskt även cantonensis inte ett artnamn.???

== www.chess-rivals.com ==