Hej! min första räka har fått ägg under magen nu, i alla fall ville min pappa ha sina molly yngel i mitt räk akvarium så de inte blev uppätna, min fråga är då kommer molly yngel på ca 1cm äta upp mina små räklingar när de kläcks ?
Mvh Albin
Hej! min första räka har fått ägg under magen nu, i alla fall ville min pappa ha sina molly yngel i mitt räk akvarium så de inte blev uppätna, min fråga är då kommer molly yngel på ca 1cm äta upp mina små räklingar när de kläcks ?
Mvh Albin
troligen gör dom det ja om dom inte ha mycket växlighet och gömställen
:\
såg nu du skrev mollysarna va med yngel men jag skulle inte våga ! kanske gå till en början men mollyn växer väl snabbare har jag för mig så i så fall få dom lite gratis föda !
jag personligen hade inte tagit den risken! folk här som kan svara på de bättre än mig ![]()
mvH DKB
Det kommer dom att göra,blackmollys yngel växer rätt fort.Har haft guppy yngel som gladeligen livnärde sig på mina räkyngel trots att det fanns gott om växter . Be din far att skaffa en yngelkass , det finns och kosta inte mycket, mollys kan leva där tills dom klara att vara med dom andra fiskar.
Hur funkar det överlag med mollysar och räkor?
Har ett 450L med mycket växter och några mollysar som jag tänkt köpa in ett gäng räkor till
Tack
ok tack för alla svar! alla små mollysar åker ut då! ![]()
har du bara mollys eller andra med ? skulle kunna tänka mig om du ha bra med gömställen så kommer säkerligen några rycka men när dom är vuxna så tro ja nog de skulle gå… allt beronde på växtligheten ![]()
mvh
Yngelkassar är ingen bra lösning för fiskyngel då cirkulationen på vattnet är mycket sämre än vi tror, det är bättre att köpa en genomskinlig plastback att använda till ynglen tills de vuxit upp och kan flytta in till föräldrarna igen utan att bli uppätna.
Jag har guppyyngel hos mina White Pearl utan problem och et vuxet par med, de vuxna kan ta räklingar, men ynglen gör det inte för ens de har vuxit sej stora nog.
Jeg hadde molly yngel og rilli yngel sammen,uten tap ![]()
ett 20tal cory sterbai samt ett terastim… Även några kuhliålar iof! Kan det bli problem? Finns gott om gömställen!
jag har tetror i ett annat akvarium, de är ganska agressiva faktiskt^^ mina äter små djur på 2-8mm som de får syn på
Det kan bli problem då corydoras gärna tar levande skull tro att tetrorna är ett något mindre problem, även ålarna äter gärna levande om de kommer åt, jag hade dessa ålar när jag var barn och dom var galna i det, odlade enkyträer till fiskarna då den tiden, dessa maskar är större än räklingarna.
men Dvärg Corys äter inte räklingar va ?! (Corydoras habrosus) jag har 5 st med mina räkor
Det kan jag inte svära på att dom inte kan göra men det märker du ju:)
nån kommer dö om de gör de… antagligen mina små räkor ![]()
Det kan nog ryka en och annan räkling ja.