Jag tänkte dra igång en mindre räkburk, max storlek hamnar nog på ca 30 L. Vilka alternativ finns det? Jag har sökt runt lite och det verkar skilja rätt rejält i pris och jag har ingen aning vilka som är av bra kvalitet, vilka tillbehör som fungerar bäst etc. Hornbach såg jag hade riktigt billiga alternativ men här i Umeå är det långt till deras närmaste varuhus… Bör jag kanske satsa på ett paket direkt och vilka sådana är prisvärda? Målet är väl några räkor och snäckar samt om plats finns några dvärgkardinaler eller microrasboror.
jag gillar Aquatic Nature cocoon dock är filtren lite brötiga och dom är inte särskillt billiga heller! Tycker att de flesta “paket´” har dåliga filter!
Jag har ett 10 liters shrimp set här hemma. Lätt det enklaste och finaste karet jag har.
Priset hamnade totalt på 399;-. Inkl. Lampa och räksäker, tyst, liten pump. Doppvärmaren kastade jag ner i mitt 70 literskar, då det höll temperaturen på 30+ grader i karet. Dumt folk som inte tänkt genom det hela.
Men iaf. Prismässigt så är shrimp set helt klart bäst.
På andra plats kommer cocoon. Tyvärr rasslar ju filtert och grejer… Dyrt är det också.
Pwss sidan är shrimpsetet från Aquael och jag håller med det är det bästa setet förutom doppvärmaren då som håller för hög värme…om man inte ska ha sulawesi då är den perfekt
Mitt 30L kostade 379kr inkl allt
Kan bara hålla med, Har alla tre storlekarna. Dock fick jag byta lysröret till mitt 30 liters här om dagen då det slutade helt plötsligt. Men det gick på garantin:thumbs:
Såg han hade höjt priset till 398kr nu http://www.tropicstallet.se/ tyvärr skickar han inte akvarium men om man kan ta sig till jönköping så skulle jag kunna handla då jag är där ganska ofta
Han har ju även internet butik nu och han är billig med vissa saker där med tex aquael turbo filtrena.
Vet ju inte vart du bor Maggan men om du vill att jag ska handla åt dig så kan vi ju ta det via pm så vi inte smutsar ner tråden mer
jag vet inte vart du bor men jag vet att stoby akvarieaffär har haft jätte bra pris på dom
det ligger oxå utanför hässleholm men dom har tyvärr kass hemsida!
Tack för alla åsikter och erfarenheter ni har delat med er av! Just nu känns det som att det står mellan ett Aquael, ett Cocoon fast då helst utan pump så jag kan skaffa egen, en Fluval Ebi eller en Dennerleburk via aquaristic.net. Där är också frågom om jag nöjer mig med karet och köper teknik separat… Hade det varit humana priser här i Umeå hade jag kunnat ta ett AquaEl paket men som det ser ut nå får jag pynta minst 800 för en sådan och då kan jag få bättre grejer om jag har lite tålamod och lägger en beställning via tyskland… Svårt!
om du ska beställa från tyskland så finns det en sida som heter zooroyal.de som har flera kompletta kar för billig peng och de har bra och billig frakt med
Daaaamn! 800.57 SEK med frakt för ett 30L Dennerle extra allt paket ! Lät ju som en riktig no-brainer då ett AquaEl med endast filter och värmare går på samma slant på lokala affären här… Hur lång tid brukar det ta på ett ungefär? Tusen tack för den ruskigt bra länken