hur många är det som kommer att fira våffel dagen nu på tisdag ? jag kan inte hålla mig så jag tar och smyg starta lite gran idag.
Jag har inget våffeljärn tyvärr:(
var på det redan förra ![]()
Åt några för cirka 2v sen ![]()
Jag bojkottar alla sådana här dagar och äter våfflor när jag vill. ![]()
Verkar som typ allt skall ha en egen dag bara för att det skall säljas mer. Nej tycker det har gått för långt och det var skönt att få gnälla av sig lite. ![]()
Jag har kollat ut ett nytt våffeljärn och ska beställa det inom kort så för mig blir det våfflor lite senare.
av alla dagar utom midsommar så är våffel dagen den bästa av dom alla. 1: man äter våfflor 2: man blir väldigt glad av att äta våfflor 3: våfflor är gaska roliga
behöver inte vara så mycket svårare än så. för mig var det nästan ett år sen jag fick i mig en våffla så det var ganska gott att mumsa på ett par st. och kolla på sagan om ringen medans väldigt passande tv mat ![]()
Instämmer fullständigt :thumbs:
agghhh…har inget våffeljärn jag heller
…på tiden jag köper ett nytt nu då, passande :thumbs:![]()
I princip håller jag med dig, fast jag tror att just äta våfflor på vårfrudagen uppkom redan innan man kom på att allt kan kommersialiseras. Till skillnad från fettisdagen så tror jag att våfflor inte säljs på samma sätt som semlor. Eller ser ni andra ngn större försäljning av våfflor i stadens butiker/caféer?
Jag vet inte vad jag tycker om våfflor. En är god, men äta många…man blir liksom “mätt” men det är ingen mättnad som håller sig länge (gäller även våfflor med skinka/ost eller gräddfil/sill/caviar)och det är så mycket jobb. Kanske ska äta matig pannkaka/crepe ikväll ist.
Vi tjuvåt igår eftersom jag jobbar sent idag och bonussonen ville absolut ha våfflor!
Tror heller inte det är en så kommersiell dag… Kan inte påstå att vi köpte hem något annat än grädde i går. Fast jag erkänner att jag gillar alla hjärtans dag o liknande. Det är ju inte så att man måste köpa massa dyra saker för det. ![]()
Man kanske kan grädda våfflor i traktörpannan om man vänder på dem, men de blir nog inte lika fluffiga:)