Posthorn utan färg

Jag har några posthorn (snäckor) i ett kar med Tigerräkor, det är vanligt grus o lite för högt ph i karet, så jag har köpt AT soil o ett nytt kar är igång o goser in sig.
Gubben är inte glad för snäckor, så jag har plockat bort många.
Har sett att det är en del (min 4) med transparent skal. Den största närmre sig 1 cm i diametern. Har sett detta innan i 540L, men trodde att det var kanske så de så ut som små i vissa färger.
Har inte haft en vuxen utan färg än… men tänkte att ha detta kar till körsbär ( de rödaste jag har) o sen de transparenta posthorn… Får se vad det blir till sen…
Foten är mycket ljus, lite rosa vid munnen.
Tyvärr är min dator paj så jag har fått plocka in min gamla som inte vill hämta hem foton… så de kommer senere, när jag fått annan…

Posthorn kan faktiskt ändra färg, jag har haft sådana som jag försökte odla fram vita från men det gick inte, med tiden så har jag fått ett antal färger i stället i karet och jag har inte stoppat ner något nytt, nu har jag sorterat upp dem och stoppat dem i olika kar, från början var det bara rosa och från dem fick jag de som var nästan vita.

Länk till mitt projekt:
http://www.redbee.se/showthread.php/1160-Projekt-vita-Posthornsnäckor

Så här ser de ut i dag faktiskt och det är samma stam, jag har även fått blå bland dem:o!!

Dina så till o med lite vita ut i skalet, det gör mina inte.
Kroppen är ljus o mera rosa an dina, ser dock lustigt ut att man ser allt “inuti”.

Kan du inte lägga upp någon bild på dem:)?
Att skalen såg lite vita ut har nog mest att göra med att kroppen var nästan vit:(

Jo jag ska när jag får en ny dator…
(Skrev jag i tråden i slutet:
Tyvärr är min dator paj så jag har fått plocka in min gamla som inte vill hämta hem foton… så de kommer senere, när jag fått annan… )

Min dator är på väg att säga upp sej den är 7 år nu så måste skaffa en ny, väntar på bilder då:D!