Fy vad trist när de inte kan hålla ordning på sina system. Postens skicka lätt som borde heta strula lätt krånglar återigen.
Posten som stadigt tappar kunder till konkurenterna borde verklige se över sina rutiner. Det är smidigt att hemma vid datorn köpa och skriva ut frakthandlingar, för att sedan bara lämna in hos närmaste ombud. Men vad hjälper det när pengarna dras från kontot men registrerar inte beställningen och lämnar kunden i en lång telefonkö med hänvisning till att man försöker fixa problemet. Bättring krävs om jag ska stanna kvar som kund!
Samma problem här! Skulle köpa frakt “brev skicka lätt” igår kväll, men sista steget i betalningen funkade inte, sa bara att dom hade “tekniskt problem” och att man skulle kontakta kundtjänst!:x
Som tur var så funkade det dock igen för ett par timmar sen, så jag fick skickat paketen i tid.
Detta hände mig för ca 3 veckor sedan, postens skicka lätt låg nere, som vanligt, eftersom jag stod där med ett färdigfixat packet efter konstens alla regler och måste få iväg det, åkte jag till ombudet och skickade det direkt därifrån, istället för 89 kr postens skicka lätt fick jag betala 155 kr för mitt lilla paket. Sedan började nästa krångel, paketet kom bort…hamnat hos fel ombud…där det blev liggande…sen borta igen…tills jag arg som ett bi skällde ut “stackars killen” på postens kundservice att nu fick dom se till att spåra upp paketet och lämna det rätt…det tog en hel vecka innan det kom fram till mottagaren. Nu var det en principsak för mig…innehållet var redan förstört vad har hänt med posten överhuvudtaget…känns inte helt ok att att skicka känsliga paket längre.
Eftersom jag anser att mina räkor förtjänar bättre än “strula lätt” så skickar jag som skrymmande brev.
Visst det är skit att det inte går att spåra paketet, men den tjänsten funkar oftast helt felfritt iaf.
Om dom vill ha kunder som är nöjda med tjänsten så måste dom ju skärpa sej, det går inte ann att det funkar så dåligt för till slut får ju Posten gå i graven helt, dom har ju för fasen konkurenter:o:o:o:o