Har börjat snegla lite på trycksatt co2 till mitt stora akvarium och ekonomisk som man är så ska det ju vara billigt!
Nu har jag mest tittat på eBay och fått ihop en liten lista på prylar.
Totalt 1160kr för ett komplett system. Co2 tub tillkommer såklart. Om det blir “standard tub” eller alco2jet (Sodastream/AGA mfl.) har jag inte bestämt ännu, men det är det sista bekymret.
Är det någon har som har provat kontrollern och/eller regulatorn och kan komma med input? Kanske lägga någon hundralapp till på en annan kontroller som man vet fungerar bra.
Jag har testat ett par olika controllers genom åren, men den absolut bästa jag kört med är från RFCandy shop. Visst, den kostar några kronor mer men är troligen väl värd de pengarna. Något som krånglar eller du har frågor så är de även snabba på att ge feedback:lol:.
Vad ska du ha för reaktor, en syresten i trä räcker inte långt om du har ett lite större kar…och vad för tub?
Hm, två syrestenar till ett 300-liters är ingen höjdare i ärlighetens namn. För att få det att funka bra bör du ha en riktig reaktor som löser gasen på ett bra och effektivt sätt.
Även gasmässigt hade jag nog funderat på en brandsläckartub eller liknande, som blir betydligt billigare i längden :).
Tanken på syrestenar är för att akvariet är 8-kantigt och därav är vattenytan inte lika stor som i ett traditionellt akvarium. Men det var som sagt bara en tanke
Mest troligtvis blir det en ordentlig tub eller en ombyggd brandsläckare. Alco2jet flaskorna lär ju ta slut i ett nafs.